Verzenden, levertijd en retourneren

Verzenden, levertijd en retourneren

Onder "Standaard verzending" verstaan wij het verzenden van een doos via de normale post waarbij de maximale afmetingen 60 x 50 x 50 cm zijn en waarin zich geen glaskunst of meubels bevinden. Dergelijke pakketten worden via PostNL verzonden met een track-trace code. 

Algemeen:
Breekbare producten worden deugdelijk verpakt en verzonden. Zodra alle artikelen van je bestelling in voorraad zijn, dan verzenden we deze op werkdagen waar mogelijk nog dezelfde dag, of de volgende dag. Het versturen van grote artikelen, pallets of wandsculpturen moeten we voor transport voorbereiden en zullen we in overleg met de klant inplannen. Zodra een bestelling door ons verzonden wordt ontvang je daarvan bericht, vergezeld van de track-trace code. Als (een van) de bestelde artikelen niet in voorraad is, dan zijn de nalevertermijnen van toepassing, zoals verderop vermeld. 

LET OP: Controleer  altijd meteen na ontvangst van de bestelbevestiging / factuur, of je ons het juiste afleveradres hebt opgegeven. Als er iets gewijzigd moet worden neem dan meteen telefonisch contact met ons op. We kunnen niet garanderen dat een wijziging nog tijdig kan worden verwerkt.

Als je bestelling óók artikelen bevat die we moeten bestellen, dan wachten we totdat je gehele bestelling verzendklaar is. Wil je toch alvast een deel geleverd hebben, dan kan dat na het voldoen van de bijkomende verzendkosten.

Cadeau-service:
Desgewenst verpakken we een daarvoor geschikt artikel gratis in cadeaupapier. Dit kun je bij het artikel selecteren of vermelden bij de opmerkingen. In of bij het pakket voegen we de Pakbon maar geen factuur; deze kreeg je al via de e-mail.  Is het afleveradres buiten de EU-zone, dan zijn we voor de douane verplicht om de factuur toe te voegen en kan de ontvanger de prijs zien.

Traceren pakketten:
Als je van ons een track-trace code ontvangt, dan wordt meestal pas 's avonds (op werkdagen) de informatie over het pakket bijgewerkt. PostNL stuurt meestal als extra service 's op de dag van levering nog een kennisgeving omtrent het vermoedelijke tijdstip van bezorging. Bij grote drukte kan het zijn dat er vertragingen ontstaan. Als je pakket over een landsgrens gaat, zal de track-trace informatie minder actueel zijn als gevolg van vertragingen in de communicatie tussen verzendpartners. Hierop hebben wij geen invloed.

Onze verzendpartners:
  • PostNL: https://www.internationalparceltracking.com/#/search
  • (opgeschort: https://www.dhlparcel.nl/nl/track-trace)
  • Special Care / Packs: https://www.packs.nl
  • Mainfreight: https://www.mainfreight.com/track
Pakketje afhalen bij een PostNL lokatie in Nederland)
Standaard pakketten kunnen ook worden afgehaald bij een postagentschap in de buurt. Let op: bij een Lock Down kunnen bepaalde afhaalpunten gesloten zijn.  Spiegels, wandsculpturen, meubels en grotere glassculpturen worden niet als Standaard pakket verzonden omdat ze door een ander transportbedrijf verzonden worden. 
Vooralsnog wordt afhalen bij een afhaallocatie alleen in Nederland aangeboden.
 
Niet thuis: (standaard pakketten)
Pakketten worden meestal maar één keer bij je aangeboden, maar de pakketdienstverlening kan verschillen. Ben je dan niet thuis, dan kan  het pakket bij de buren of bij een afhaalpunt (vaak een supermarkt) zijn achterlaten.  Je dient dan binnen één week het pakket op te halen. Reageer je te laat dan gaat het pakket retour afzender. Aan een tweede toezending zijn verzendkosten verbonden.
 
Niet thuis: (speciale zendingen: XL-pakketten/wandsculpturen/pallets)
Voor de levering van afwijkende pakketten, of pallets worden speciale expediteurs ingeschakeld. De leverdatum spreken we van te voren met je af én je ontvangt een track-trace code. Mocht je die datum toch niet aanwezig zijn of de bel niet horen, dan komt de expediteur alleen na betaling van een tweede afleverpoging opnieuw langs.  Wil je na een mislukte afleverpoging je bestelling elders ophalen, dan dienen eerst de extra expeditiekosten te worden voldaan voor de aflevering op het gewenste adres.

Naleveringstermijn:
Bestel je niet voorradige artikelen (herkenbaar aan "kan besteld worden" dan zullen we de fabrikant na ontvangst van je betaling opdracht geven het artikel te leveren. De gangbare naleveringstermijnen zijn:

  • Wandsculpturen: ca. 2 weken
  • Toms Drag kleinere artikelen: ca. 8 - 10 dagen mits voorradig bij leverancier, anders op aanvraag
  • Toms Drag grote (pallet) artikelen: 2- 3weken mits voorradig bij leverancier, anders op aanvraag
  • Overige beelden en museale beelden: ca. 7-10 dagen
  • Brons: op aanvraag
  • Tuindieren van polyester: op aanvraag
  • Glasobjecten waaronder Borowski: 2 weken en op aanvraag
  • Geurproducten Ashleigh & Burwood: op aanvraag

Bovenstaande levertermijnen gelden bij normale omstandigheden. Vertragingen a.g.v. weersomstandigheden, stakingen, oorlogen of gezondheidsdreigingen zijn nooit uit te sluiten. 

Verzendkosten berekenen  
Bij de Winkelwagen (Check-Out/Kassa) kun kun je de verzendkosten berekenen in de daar getoonde calculator module. Vul het bestemmingsland en (buiten Nederland) de postcode in en actualiseer de informatie.  Kies bij meerdere verzendmethoden de meest logische in relatie tot de artikelen die je bezorgd wilt hebben. Verderop in het bestelproces worden de verzendmethoden toegelicht. Als je een verkeerde keuze maakt, dan nemen we contact met je op als er bijbetaling dient plaats te vinden. Als er geen tarief wordt getoond dan gaat het meestal om een afwijkend artikel. Bel of e-mail ons dan voor informatie en kosten met betrekking tot de levering. Remboursverzending is niet mogelijk. Afhalen kan altijd. kosteloos.

Verzendmethoden:

  • Standaard pakket: de verzenddoos is maximaal 100 x 50 x 50 cm groot (dit is dus niet de artikelmaat). Meubelen of spiegels kunnen nooit als standaard pakket verstuurd worden.  
  • NL - Special Care Middelgroot: Handmatige verwerking van zeer kwetsbare producten in een middelgrote doos, max. 10 kilo. NIET bedoeld voor meubels, wandobjecten en spiegels. 
  • NL - Special Care XL: voor kleine wandobjecten MITS deze verzendmethode staat aangegeven; grote en/of lange pakketten maar geen meubels of spiegels
  • NL - Special Care XXL: voor geselecteerde, sommige kleine tafeltjes en sommige kleine rechte spiegels, maar nooit ronde spiegels;
  • Wandsculpturen: voor de meeste wandsculpturen. De kleinere kunnen als tegen het tarief van "NL - Special Care XL" geleverd worden.
  • NL - mini pallet: Afmetingen vloeroppervlak van  60 x 80 cm: voor kleine meubels, spiegels en grote beelden;
  • NL - euro pallet: Afmetingen draagvlak van 120 x 80 cm: voor meubels  en grote beelden.
  • Grote en ronde spiegels worden altijd door ons bedrijf afgeleverd (pallet-tarief) na het maken van een  afleverafspraak

Aflevering: 
Bij aangetekende pakketten is een handtekening voor ontvangst vereist waardoor de pakketbezorger niet bij de buren terecht kan als je niet thuis bent.  Afleveringen van een pakket zijn tot de 1e drempel van de woning. Pallets worden altijd aan de straat (op de stoep) afgeladen, zo dicht mogelijk bij het afleveradres, waarna de geadresseerde zelf de pallet dient uit te pakken. 

Pakketmaten buiten Nederland: 
Een normaal pakket weegt maximaal 10 kilo, heeft een maximale pakketlengte van 100 cm, de andere zijden mogen niet meer zijn dan 50 x 50 cm, heeft  een maximale  gordelomvang van 300 cm (= 1x langste zijde + 2x breedte + 2x diepte). De aankoopwaarde bedraagt maximaal € 900,- (vanwege standaard verzekering).

Leveringen buiten de EU / douane-zaken:
Als de geadresseerde buiten de EEU-zone woont, dan kan hij te maken krijgen met importheffingen, zoals invoerrechten (douanekosten en BTW-heffing). Deze kosten zijn nooit inbegrepen bij een aankoop en Decovista wijst ook alle claims af bij (financiële) schade die kan ontstaan door inspecties, inbeslagname, vertragingen, stakingen, onlusten, afhandelingsproblemen bij landsgrenzen en overdrachtsprocedures en/of - problemen tussen transportbedrijven of koeriers.   

Retourneringsvoorwaarden - tevredenheidsgarantie
Als je niet tevreden bent met een via de webshop bestelde aankoop, dan heb je het wettelijk recht om de koopovereenkomst tot 14 dagen na ontvangst te ontbinden/te annuleren, zonder opgave van redenen. Je dient wel de voorgenomen retourzending vóóraf bij ons te melden, zodat we rekening kunnen houden met de retourname en je eventueel nog aanvullende instructies kunnen geven. Stuur ons ook de track-trace code zodat we weten wanneer het pakket bij ons wordt afgeleverd. De kosten voor de retourzending komen voor je eigen rekening.
Je aankopen dienen altijd in zoveel mogelijk ongeschonden originele artikelverpakkingen, inclusief labels, brochures e.d. retour te worden gestuurd.
Bewaar het verzendbewijs goed, totdat we hebben bevestigd dat het pakket bij ons is afgeleverd. Tot dat moment ben je er geheel verantwoordelijk voor.  

Als de geretourneerde bestelling in goede staat *) door ons is terugontvangen, dan betalen we je zo snel mogelijk terug, inclusief het bedrag dat overeenkomt met de standaard verzendkosten, voorzover je de gehele bestelling aan ons terugstuurde. Behoudt je een deel van de bestelling, dan betalen we alleen de kosten van het teruggestuurde artikel terug. Kosten die wij maakten voor de bezorging bovenop die van een Standaard Pakket worden niet vergoed. Heb je bij de betaling deels gebruik gemaakt van een kortingscode dan passen we het terug te betalen bedrag aan. Ontving je bij je bestelling gratis toezending omdat het bestelbedrag het minimum daarvoor passeerde, en daalt dit bestelbedrag na de retournering onder deze grens, dan worden alsnog de verzendkosten in rekening gebracht. 

*) Een artikel is in goede staat als het zonder gebruikssporen, in de originele staat en voorzien van de volledige, zoveel mogelijk ongeschonden complete product-doos (met labels, certificaten, handleidingen etc.) door ons is terugontvangen.  Is de verpakking beschadigd, of niet meer compleet, dan hebben we het recht hiervoor kosten af te trekken.

Om gebruik te maken van je recht op ontbinding van de koop, dan kun je het RETOUR FORMULIER downloaden, uitprinten en invullen. Stop deze in het pakket. Dat ben je weliswaar niet verplicht, maar het gaat daardoor wel sneller. Je bent verplicht ons vooraf over de voorgenomen retourzending te informeren, bijvoorbeeld via [email protected].  In sommige gevallen kunnen we je een retourlabel sturen die je op de doos moet plakken waarna je hem kunt afgeven bij het postloket.  

Retourneer beperking
Maatwerk is uitgesloten van de zichttermijn. Onterecht geretourneerde artikelen, waaronder beschadigde, incomplete of gebruikte artikelen, worden niet vergoed en evenmin kosteloos aan je teruggestuurd. In de showroom aangekochte artikelen vallen niet onder het ontbindingsrecht zoals dat geldt voor "kopen op afstand". We zullen echter altijd proberen om een voor beide partijen bevredigende oplossing te vinden.

Terugbetaling aankoopbedrag 
Decovista zal na ontvangst van het geretourneerde artikel en met inachtneming van de retourneringsvoorwaarden het toekomende bedrag waar mogelijk binnen een week terugstorten. Terugbetaling beperkt zich - als het artikel en verpakking compleet zijn, tot het aankoopbedrag vermeerderd met de verzendkosten die van toepassing zijn op een standaard pakketzending, voorzover de gehele bestelling wordt geretourneerd. Dit betekent dat de kosten die betaald zijn voor een pallet- of XL- pakket niet worden terugbetaald. Als er is betaald met gebruikmaking van kortingsbonnen, dan vindt herberekening plaats. De toegepaste kortingscode krijg je weer terug. Het bedrag van terugbetaling proberen we altijd op dezelfde wijze terug te geven, als waarop het betaald is.  

Beschadigd ontvangen artikelen
Neem een zichtbaar ernstig beschadigd pakket niet aan en stel ons op de hoogte van de aangeboden, beschadigde doos. Er wordt van je verwacht dat je de inhoud van het pakket zo snel mogelijk inspecteert op schade omdat je die tijdig aan ons moet melden, d.w.z. binnen 48 uur na aflevering van het pakket. Volg onderstaande procedure om voor kosteloze vervanging van het artikel (of indien het niet meer leverbaar is, voor terugbetaling) in aanmerking te komen:

  1. Neem binnen 48 uur na ontvangst van het artikel, telefonisch of per e-mail contact op met het koeriersbedrijf dat het pakket leverde (doorgaans terug te vinden op de adressticker of via de track-trace code en meld daar de schade. Vraag hen om een schriftelijk of digitaal bewijs van de schademelding. Zonder aangifte/registratie wordt de schadeclaim niet in behandeling genomen.
  2. Informeer óók ons binnen 48 uur over de schade en verstrek daarbij het bestelnummer en het bewijs van de schademelding die u deed bij het koeriersbedrijf.
  3. Maak duidelijke en voldoende foto's van 1) de buitenzijde van de doos, 2) het verpakkings/beschermingsmateriaal in de doos én 3) van het beschadigde artikel. Maak foto's vanaf meerdere zijden van zowel verpakking als het artikel. Probeer in beeld te brengen dat het product deugdelijk was verpakt met stootkussens, bubbeltjesplastic etc.  
  4. Stuur ons de foto's per e-mail toe.
  5. Bewaar het artikel, de doos èn het verpakkingsmateriaal zorgvuldig (voor eventuele inspectie). Reparatiepogingen doen het recht op schadevergoeding vervallen. Stuur het artikel ook niet naar ons terug, tenzij we daarom vragen.  U krijgt van ons informatie over de verdere procedure. 

Als je bovenstaande instructies opvolgt, dan zullen we het beschadigde artikel vervangen of laten repareren. Als het artikel niet meer leverbaar blijkt of te repareren is, dan betalen we het aankoopbedrag terug. 

Contact
Neem bij onduidelijkheden over deze regels, of voor nadere informatie contact met ons op. We zijn telefonisch bereikbaar tussen 10.30 uur en 19.00 uur via 0316-249759 of e-mail ons : [email protected]

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »
You are using a really old version of
Internet Explorer, click here to upgrade your browser.
x