Levertijd, Verzenden, Retourneren

Levertijd, Verzenden, Retourneren

GRATIS verzending van standaard pakketten binnen Nederland, vanaf € 99,00. Beneden dit bedrag betaalt u slechts € 6,95  

Verzenden algemeen:
Breekbare producten worden deugdelijk verpakt en verzonden. Als de gehele bestelling in voorraad is dan verzenden we deze op werkdagen soms nog dezelfde dag, of de volgende dag. Toezending van grote stukken (pallets of  wandsculpturen duren iets langer). Je ontvangt altijd een verzendbericht, waar mogelijk met track trace code. Als de artikelen niet in voorraad zijn (backorder) dan gelden de nalevertermijnen zoals verderop vermeld. Bezorging van meubels, grote pakketten en wandsculpturen vindt in overleg met de klant plaats. 

LET OP: ingeval je direct na het plaatsen van een bestelling nog een wijziging wilt aanbrengen, neem dan direct telefonisch contact met ons op. Per e-mail aangevraagde wijzigingen bereiken ons niet tijdig. We kunnen niet garanderen dat een wijziging kan worden verwerkt; mogelijk is je pakket al in het logistieke proces.

Cadeau-service:
Desgewenst verpakken we je aankoop gratis in cadeaupapier en versturen het naar het aangegeven afleveradres. Dat doen we zonder factuur; deze wordt alleen per e-mail toegestuurd aan het opgegeven factuuradres. Als het afleveradres buiten de EU-zone ligt, dan voegen we wél de factuur bij omdat dit is voorgeschreven door de douane.

Traceren pakketten:
Je ontvangt bij verzending een track-trace code. De verzendinformatie is doorgaans pas 's avonds te vinden op de website van de pakketbezorger. PostNL stuurt meestal als extra service 's morgens op de dag van levering een kennisgeving over het tijdstip van de bezorging. 

Pakketten kun je volgen via de volgende websites:
PostNL: https://www.internationalparceltracking.com/#/search
DPD: http://www.dpd.com/nl_en/home/verzenden/verzenden_in_het_algemeen/verzendhulp/traceer_uw_pakket- of DHL:  https://www.dhlparcel.nl/nl/track-trace
*) Special Care / Packs: www.packs.nl

Of  je bestelling direct verstuurd kan worden hangt af van de voorraad. Stond er toen je bestelde "BACKORDER", dan moet het artikel worden aangevuld en is er een langere levertijd  van toepassing.   

Niet thuis: 
Per  half oktober 2019 worden pakketten meestal nog maar één keer bij je aangeboden. Ben je dan niet thuis, dan zal de bezorger het pakket bij buren of bij een afhaalpunt achterlaten. Dit afhaalpunt is vaak een supermarkt bij je in de buurt. Op het kaartje dat hij in je brievenbus stopt, staat de nodige informatie. Je dient binnen één week het pakket af te halen. Doe je dat niet, dan gaat het pakket retour afzender. Voor her-toezending zijn verzendkosten van toepassing.

Naleveringstermijn:
Uitverkochte artikelen (herkenbaar aan de rood gemelde  backorder"-status worden na ontvangst van uw betaling nabesteld bij de leverancier.  De naleveringstermijnen zijn bij benadering:

  • Wandsculpturen C. Jeré: ca. 2 weken van europees magazijn
  • Toms Drag kleinere artikelen 3 - 7 weken 
  • Toms Drag meubels, spiegels, grote objecten en nieuwe collecties: 2- 12 weken 
  • BodyTalk beelden: 2 á 3 weken;
  • Mouseion museum collectie : 2 á 3 weken
  • Rasteli verlichting: 3 weken
  • bronzen beelden: 3 weken / op aanvraag
  • Casablanca beelden: in verband met wisselende collectie op aanvraag
  • Vetro. Loranto en Ozarro glasobjecten: in verband met wisselende collectie op aanvraag
  • Geurlampen en geuren Ashleigh & Burwood: beschikbaarheid wisselt, op aanvraag

Wil je meer weten over de actuele levertermijnen van Toms Drags, neem dan contact met ons op. Vertragingen zijn echter niet uit te sluiten. Als je bestelling uit meerdere artikelen bestaat en sommige niet in voorraad zijn, dan verzenden wij de bestelling pas als alle artikelen beschikbaar zijn om extra verzendkosten te voorkomen. Mocht daarop wachten niet mogelijk zijn neem dan contact op zodat we een oplossing kunnen zoeken. 

Verzendkosten berekenen  
Bij de Winkelwagen kun je bij de "berekening verzendkosten" het bestemmingsland kiezen en de kosten bekijken. Kies bij meerdere verzendmethoden de meest logische. Als er geen tarief wordt getoond dan gaat het meestal om een afwijkend artikel waarvoor we de verzendkosten handmatig moeten berekenen. Bel of e-mail ons voor een opgave van de kosten.

Verzendmethoden:
We leveren niet onder rembours.

  • Standaard pakket: doos is kleiner dan 100 x 50 x 50 cm en weegt maximaal 10 kilo. Bedenk dat een artikel van 80 lang hierin niet altijd voldoende beschermd kan worden als het breekbaar is. 
  • NL - Special Handling Middelgroot: Handmatige verwerking van zeer kwetsbare producten in een middelgrote doos, max. 10 kilo. NIET bedoeld voor meubels, wandobjecten en spiegels. 
  • NL - Special Care XL: voor kleine wandobjecten waarbij deze keuze is aangegeven (zie art.omschrijving); rechte spiegels, grote en/of lange pakketten (géén meubels).

Neem bij twijfel over de verzendkeuze contact met ons op. 

Spiegels:
Spiegels worden nooit als standaard pakket verzonden. 
Als er geen automatische berekening wordt getoond, neem dan met ons contact op. 

Voorbehoud leveringen:
Indien gewicht en/of verzendkosten van een artikel onjuist in het webwinkelsysteem berekend worden, dan zijn wij niet verplicht het artikel tegen het getoonde verzendtarief te leveren.

Aflevering: 
Wanneer de bezorger een pakket moet afleveren, kan een handtekening voor ontvangst vereist zijn. Bij buren afgeven is daarom niet altijd mogelijk. Aflevering van een pakket is tot de 1e drempel van het huisadres. 

Pakketmaten buiten Nederland: 
Een normaal pakket weegt maximaal 20 kilo, heeft een maximale pakketlengte van 100 cm, de andere zijden mogen niet meer zijn dan 50 x 50 cm, heeft  een maximale  gordelomvang van 300 cm (= 1x langste zijde + 2x breedte + 2x diepte). De aankoopwaarde bedraagt maximaal € 900,- (vanwege standaard verzekering).

XL pakketten:
Soms worden bij de berekening van verzendkosten ook XL pakketten getoond. XL pakketten zijn grotere pakketten die soms kosteloos worden verzonden. Deze verzendkeuze is niet bedoeld voor gangbare pakketmaten. Hiervoor gelden de normale verzendkosten van PostNL.
 
Pallets:
Grote of kwetsbare aankopen worden doorgaans op een pallet vervoerd. Daarbij maken we gebruik van externe transportbedrijven, die de pallet buiten aan de straat of op de stoep, zo dicht mogelijk bij het afleveradres, neerzetten. De artikelen op de pallet dienen door de klant zelf uitgepakt te worden. In sommige gevallen leveren wij persoonlijk de bestelling af.

Gratis levering:
Bij diverse artikelen is gratis levering in Nederland (geen eilanden) van toepassing.  

Leveringen buiten de EU / Douane:
Als je een familielid of vriend iets wilt toezenden die buiten de EU-zone woont, dan kunnen zij in sommige gevallen te maken krijgen met  douane-heffingen en invoerrechten. Informeer vooraf zelf bij de autoriteiten van het land van bestemming. Decovista is nimmer verantwoordelijk voor het betalen van heffingen, wijst ook alle claims af bij productschade en/of  financiële gevolgen die ontstaan door inspecties, inbeslagname, vertragingen, stakingen, onlusten en/of afhandelingsprocessen bij landsgrenzen en overdrachtsprocedures en/of - problemen tussen transportbedrijven of koeriers.   

Retourneringsvoorwaarden - tevredenheidsgarantie
Als je niet tevreden bent met een aankoop via de web-shop (niet zijnde schadegevallen), dan heb je het wettelijk recht de koopovereenkomst tot 14 dagen na ontvangst te ontbinden zonder opgave van redenen. Je bent daarbij verplicht de voorgenomen retourzending vóóraf bij ons te melden. We kunnen eventueel nog aanwijzingen voor retournering geven. Het artikel dient in een zoveel mogelijk ongeschonden originele productverpakking, inclusief labels, brochures e.d. retour te worden gestuurd.
Bewaar het bewijs van verzending, totdat we je gemeld hebben dat het artikel in goede staat is terugontvangen. Tot dat moment ben je zelf volledig verantwoordelijk voor het teruggestuurde artikel. De kosten voor de retourzending komen eveneens voor je eigen rekening.

Na goede terugontvangst betalen we je binnen één week het aankoopbedrag terug, inclusief standaard verzendkosten *) als de gehele bestelling retour is gegaan. De terug te betalen verzendkosten zijn die van standaard pakketten. De kosten van palletleveringen, XL-pakketten en Special Care leveringen vallen hier niet onder. Als een deel van een bestelling wordt teruggestuurd, dan wordt alleen het aankoopbedrag van het geretourneerde artikel terugbetaald. ngewisselde kortingscodes kunnen vervallen indien het overgebleven totaalbedrag van de bestelling daalt beneden de grens waarvoor de kortingscode gold.

Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, verwachten we dat het product met alle geleverde toebehoren, zonder gebruikssporen, in de originele staat en voorzien van de volledige, ongeschonden productverpakking (met binnenverpakking, labels, productkaartjes etc.) aan ons geretourneerd wordt. Als de originele productverpakking beschadigd, of niet meer compleet is, dan hebben we het recht hiervoor kosten in rekening te brengen. Om gebruik te maken van je recht op ontbinding van de koop kun je het RETOUR FORMULIER downloaden, uitprinten en invullen en in het pakket stoppen. Dat ben je echter niet verplicht, maar het bespoedigt wel een vlottere afhandeling. Je bent altijd verplicht ons vooraf over je retourzending te informeren, bijvoorbeeld via [email protected]. In sommige gevallen kunnen we je een retourlabel sturen.  

Retourneer beperking
Maatwerk en speciaal bestelde meubels zijn uitgesloten van de zichttermijn. Onterecht geretourneerde artikelen, waaronder beschadigde, incomplete of gebruikte artikelen,  worden niet vergoed en evenmin kosteloos aan je teruggezonden.   

Terugbetaling aankoopbedrag 
Decovista zal na ontvangst van het geretourneerde artikel en met inachtneming van de retourneringsvoorwaarden het toekomende bedrag doorgaans binnen een week terugstorten. De terugbetaling geschiedt indien mogelijk via hetzelfde kanaal als waarop de betaling werd ontvangen.

Beschadigd ontvangen artikelen
Neem een zichtbaar beschadigd pakket niet aan. Inspecteer altijd direct na ontvangst de pakketinhoud. Als deze beschadigd is, volg dan onderstaande procedure om voor vergoeding in aanmerking te komen:

  1. Neem binnen 24 uur na ontvangst van het artikel, telefonisch of per e-mail contact op met het koeriersbedrijf dat het pakket leverde (doorgaans terug te vinden op de adressticker of via de track-trace codeo  en meld de schade. Vraag hen om een schriftelijk of digitaal bewijs van de schademelding. Zonder aangiftebewijs kunnen wij een schademelding niet laten behandelen. Dit zijn regels van de pakketdiensten.
  2. Informeer ons binnen 48 uur over de schade en verstrek ons daarbij het bewijs van schademelding bij de pakketdienstbevestiging en fotomateriaal: voldoende digitale, duidelijke foto’s in de best mogelijke resolutie van het beschadigde product, genomen vanaf meerdere zijden, waaronder een detailfoto. Maak ook wat foto's van de volledige buitenverpakking (verzenddoos met beschermend opvulmateriaal): Probeer in beeld te brengen dat het product deugdelijk was verpakt met stootkussens, bubbeltjesplastic etc.  
  3. Stuur het pakket niet ongevraagd terug aan ons, maar bewaar alles (artikel en verpakking), totdat u van ons instructies krijgt over de verdere procedure. 
  4. Het artikel mag niet (ten dele) in gebruik worden genomen omdat dit door experts bij inspectie meestal zichtbaar kan worden gemaakt; het doet het recht op schadevergoeding vervallen.

Contact
Neem bij onduidelijkheden over deze regels, of bij andere vragen die niet worden beantwoord bij Veelgestelde vragen - contact met ons op via het Contactformulier onder "Klantenservice & contact" of rechtstreeks via [email protected] of bel 0316-249759 (lokaal tarief) tussen 10.30 uur en 20.00 uur.  

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »
You are using a really old version of
Internet Explorer, click here to upgrade your browser.
x