Verzenden, levertijd en retourneren

Verzenden, levertijd en retourneren

De feitelijke verzendkosten bestaan uit porto en verpakking. Door de grote variatie in maten, gewichten en kwetsbaarheid van onze artikelen kan het voorkomen dat een ongeschikte verzendmethode wordt getoond, of door de klant wordt geselecteerd. Lees daarom altijd de volledige informatie bij het artikel en maak dan een logische verzendmethode. Als koper een onjuiste verzendwijze selecteert (al dan niet of gebaseerd op een fout in het geautomatiseerde systeem) dan hebben we het recht om de bestelling te annuleren, tenzij koper bereid is tot bijbetaling. Wij kiezen zelf altijd de meest geschikte wijze van transport bij de te verzenden artikelen.

Richtlijnen keuze verzendtarieven

  • Standaard verzending: dozen met kleinere inhoud. Maximale doosmaat ca. 80 x 40 x 40 cm. 
  • Meubelen en rechthoekige spiegels:  verzending op een mini-pallet" van 80 x 60 cm vloermaat, of "euro-pallet" met een vloermaat van  120 x 80 cm. De maximale hoogte is ca. 180 cm. Pallets worden altijd door de transporteur aan de straatzijde afgeladen en met een palletwagen zo dicht mogelijk bij de eerste toegangsdeur van het pand gezet e.e.a. ter beoordeling van de chauffeur. 
  • Eigen bezorgdienst: levering door eigen mensen en vervoer tot over de eerste drempel van de woning. Bij een bovenwoning/flat/etage dient er een bruikbare lift aanwezig te zijn. Spiegels kunnen lastig op een pallet worden vervoerd omdat de dozen te smal zijn. Onze eigen bezorgdienst biedt hier uitkomst. 
  • Special Care XL: geschikt voor kleinere spiegels (max. 45 cm breed en 90 cm lang), kunstwerken van glas.
  • Special Care XXL: voor grotere artikelen tot 120 cm lang (geen spiegels of meubels)
  • Wandsculpturen: als bij de beschrijving van een wandsculptuur geen bepaalde verzendmethogde wordt geadviseerd, kies dan voor "NL - Wandsculpturen groot"
  • Neem bij twijfel contact op. 
Verzendkosten voor standaardpakketten
Gratis vanaf € 75,- vanaf een bestelwaarde (Nederland).  Een standaard pakket kan via PostNL worden verzonden in een doos die binnen de maximale afmetingen en gewichten valt en artikelen bevat die goed beschermd kunnen worden door luchtkussentjes. Spiegels en meubels vallen hier NIET onder.

Algemeen:
Breekbare producten worden deugdelijk verpakt en verzonden. Zodra alle artikelen van je bestelling in voorraad zijn, dan verzenden we deze op werkdagen waar mogelijk nog dezelfde dag, of de volgende dag. Het versturen van grote artikelen, pallets of wandsculpturen moeten we voor transport voorbereiden en zullen we in overleg met de klant inplannen. Zodra een bestelling door ons verzonden wordt ontvang je daarvan bericht, vergezeld van de track-trace code. Als (een van) de bestelde artikelen niet in voorraad is, dan zijn de nalevertermijnen van toepassing, zoals verderop vermeld. 

LET OP: Controleer  altijd meteen na ontvangst van de bestelbevestiging / factuur, of je ons het juiste afleveradres hebt opgegeven. Als er iets gewijzigd moet worden neem dan meteen telefonisch contact met ons op. We kunnen niet garanderen dat een wijziging nog tijdig kan worden verwerkt.

Als je bestelling óók artikelen bevat die we moeten bestellen, dan wachten we totdat je gehele bestelling verzendklaar is. Wil je toch alvast een deel geleverd hebben, dan kan dat na het voldoen van de bijkomende verzendkosten.

Cadeau-service:
Desgewenst verpakken we een daarvoor geschikt artikel gratis in cadeaupapier. Dit kun je bij het artikel selecteren of vermelden bij de opmerkingen. In of bij het pakket voegen we de Pakbon maar geen factuur; deze kreeg je al via de e-mail.  Is het afleveradres buiten de EU-zone, dan zijn we voor de douane verplicht om de factuur toe te voegen en kan de ontvanger de prijs zien.

Traceren pakketten:
Als je van ons een track-trace code ontvangt, dan wordt meestal pas 's avonds (op werkdagen) de informatie over het pakket bijgewerkt. PostNL stuurt meestal als extra service 's op de dag van levering nog een kennisgeving omtrent het vermoedelijke tijdstip van bezorging. Bij grote drukte kan het zijn dat er vertragingen ontstaan. Als je pakket over een landsgrens gaat, zal de track-trace informatie minder actueel zijn als gevolg van vertragingen in de communicatie tussen verzendpartners. Hierop hebben wij geen invloed.

Onze verzendpartners:
  • PostNL: https://www.internationalparceltracking.com/#/search
  • (opgeschort: https://www.dhlparcel.nl/nl/track-trace)
  • Special Care / Packs: https://www.packs.nl
  • Mainfreight: https://www.mainfreight.com/track
Pakketje afhalen bij een PostNL lokatie in Nederland)
Standaard pakketten kunnen ook worden afgehaald bij een postagentschap in de buurt. Let op: bij een Lock Down kunnen bepaalde afhaalpunten gesloten zijn.  Spiegels, wandsculpturen, meubels en grotere glassculpturen worden niet als Standaard pakket verzonden, evenmin Special Care services, omdat ze door een ander transportbedrijf verzonden worden. 
Vooralsnog wordt afhalen bij een afhaallocatie alleen in Nederland aangeboden.
 
Niet thuis: (standaard pakketten)
Pakketten worden meestal maar één keer bij je aangeboden. Ben je dan niet thuis, dan kan het pakket soms bij de buren of bij een afhaalpunt (vaak een supermarkt) zijn achterlaten. PostNL informeert de geadresseerde  per e-mail waar het pakket naar toe is gebracht zodat het kan worden afgehaald. Het gewone briefje in de brievenbus verdwijnt daarmee. Houdt rekening met de beperkte afhaaltermijn. Reageer je te laat en hebben wij het pakket retour gekregen, dan dient voor een hernieuwde toezending nogmaals de verzendkosten te worden betaald. Kreeg je je pakket de eerste keer gratis toegestuurd, dan geldt dit niet voor een tweede toezending.
 
Niet thuis: (speciale zendingen: XL en XXL-pakketten, wandsculpturen,pallets)
Wij schakelen hiervoor koeriers en expediteurs in en zullen zo goed mogelijk de beoogde leverdatum met je afstemmen, maar deze datum is niet gegarandeerd. Dat is alleen het geval bij vooraf aangegeven tijdzendingen. Wil je graag een 'tijdzending' neem dan vooraf contact op over het transporttarief.
Voor deze zendingen, alsmede voor de tijdzendingen is één afleveringspoging van toepassing. Via de 
Mocht bij de afleverpoging niemand het pakket kunnen aannemen (of mocht je de bel niet horen), dan komt de expediteur - tegen betaling van extra kosten opnieuw langs.  

Naleveringstermijn:
Bestel je niet uit onze direct leverbare voorraad (herkenbaar aan "kan voor u besteld worden" dan zullen we dit artikel bij de producent nabestellen. De gangbare naleveringstermijnen zijn:

  • Wandsculpturen: ca. 2 weken mits bij het centraal magazijn in voorraad;
  • Toms Drag kleinere artikelen: ca. 8 - 10 dagen, mits voorradig bij leverancier; 
  • Toms Drag grote (pallet) artikelen: 2- 3 weken, mits voorradig bij leverancier; 
  • Meubels - van enkele weken tot ca. 3 maanden belopen, afhankelijk van de leverancier.
  • Overige beelden ca. 7-10 dagen
  • Brons: op aanvraag
  • Tuindieren van polyester: op aanvraag
  • Glasobjecten waaronder Borowski: 2 weken en op aanvraag
  • Geurproducten Ashleigh & Burwood: op aanvraag

Bovenstaande levertermijnen zijn een richtlijn. Rondom feestdagen, bij extreme weersomstandigheden, stakingen, pandemische gevolgen, of andere bijzondere situaties kunnen vertragingen optreden.

Verzendkosten berekenen  
Bij de winkelwagen (Check-Out/Kassa) kun je automatisch de verzendkosten laten berekenen in de daar getoonde calculator module. Deze is voor de meeste pakketsoorten geautomatiseerd. Vul het bestemmingsland in en eventueel de postcode en actualiseer / herbereken dan de informatie. Kies de meest logische verzendwijze voor je artikelen. Verderop in het bestelproces worden de verzendmethoden omschreven. Kies je een onjuist verzendtarief waarvoor bijbetaling geldt, dan nemen we contact op.  Als er geen verzendmethode beschikbaar is neem dan contact met ons op.  Remboursverzending is niet mogelijk. Afhalen kan altijd kosteloos, evenals toezending van cadeaubonnen (per e-mail).

Verzendmethoden:

  • Standaard pakket: de verzenddoos is maximaal 80 x 40 x 40 cm groot (dit is de doos waarin het artikel standaard is verpakt,  PLUS de extra buitendoos die nodig is om je aankoop te beschermen tegen stoten en vallen). Meubelen, wandsculpturen of spiegels vallen niet onder een standaard pakket tenzij dit nadrukkelijk bij de artikelbeschrijving vermeld staat.
  • NL - Special Care Middelgroot: Handmatige verwerking van kwetsbare producten in een doos van max. 100 x 50 x 50 en max. 10 kilo. Meubelen, wandsculpturen of spiegels vallen niet onder dit  Special Care pakket, tenzij dit nadrukkelijk bij de artikelbeschrijving vermeld staat.
  • NL - Special Care XL: voor kleine wandobjecten als dit nadrukkelijk bij de artikelbeschrijving vermeld staat en wat grotere en/of langere pakketten, maar nooit voor meubels of spiegels.
  • NL - Special Care XXL: voor geselecteerde, sommige kleine tafeltjes en sommige kleine rechte spiegels, maar nooit voor de grotere ronde spiegels;
  • Wandsculpturen: deze keuze is geschikt voor de meeste wandsculpturen.  
  • NL - mini pallet: Afmetingen vloeroppervlak van  60 x 80 cm: voor meubels, spiegels en grote beelden die op het vloeroppervlak van de pallet passen (vraag ons bij twijfel);
  • NL - euro pallet: Afmetingen vloeroppervlak van 120 x 80 cm: voor meubels en grote beelden.
  • SPIEGELS: Grotere spiegels worden doorgaans door ons eigen team bezorgd (evt. extra kosten).
  • Eigen bezorgdienst: voor alles waarover u zekerheid wilt. 

Aflevering: 
Bij aangetekende pakketten is een handtekening voor ontvangst vereist waardoor de pakketbezorger niet bij de buren terecht kan als je niet thuis bent.  Afleveringen van een pakket zijn tot de 1e drempel van de woning. Pallets worden altijd aan de straat (op de stoep) afgeladen, zo dicht mogelijk bij het afleveradres, waarna de geadresseerde zelf de pallet dient uit te pakken. 

Pakketmaten buiten Nederland: 
Een normaal pakket weegt maximaal 10 kilo, heeft een maximale pakketlengte van 100 cm, de andere zijden mogen niet meer zijn dan 50 x 50 cm, heeft  een maximale  gordelomvang van 300 cm (= 1x langste zijde + 2x breedte + 2x diepte). 

Leveringen buiten de EEU / douane-zaken:
Als een afleveradres zich buiten de EEU-zone bevindt (Europese Economisch Eenheid (Zwitserland is geen lid van de EEU), dan kan er sprake zijn van importheffingen (invoerrechten, douanekosten, BTW-heffing). Mogelijk bijkomende kosten zijn nooit inbegrepen bij een aankoop. Enkel de bijkomende  exportdocumenten zijn inbegrepen. Claims m.b.t. (financiële) schade als gevolg van politie/douane-inspecties, inbeslagname, vertragingen, stakingen, onlusten, oorlog, afhandelingsproblemen bij landsgrenzen en overdrachtsprocedures bij bijvoorbeeld transportbedrijven of koeriers worden nadrukkelijk afgewezen en zijn voor rekening en risico van de koper en/of geadresseerde.

Retourneringsvoorwaarden - tevredenheidsgarantie
Wanneer je niet tevreden bent met een via de webshop bestelde aankoop, dan heb je het wettelijk recht om de koopovereenkomst tot 14 dagen na ontvangst te ontbinden/te annuleren, zonder opgave van redenen. Om gebruik te maken van je recht op ontbinding van de koop, vragen we je ons hierover te informeren via [email protected]  Voor een snellere afhandeling adviseren we je het RETOUR FORMULIER te downloaden en ingevuld bij het pakket te voegen.  Het retouadres staat vermeld op het retourformulier. Deze kun je uitknippen en op de doos plakken. We vragen je de voorgenomen retourzending bij ons te melden, zodat we rekening kunnen houden met een retour komend pakket en om ons in de gelegenheid te stellen aanwijzingen te geven. De kosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening.
Je aankopen dienen in goede staat, in de zoveel mogelijk ongeschonden originele artikelverpakking, inclusief labels, brochures, certificaten, handleidingen e.d. retour te worden gestuurd. Als de verpakking beschadigd, of niet meer compleet is, dan hebben we het recht hiervoor kosten te berekenen.
Bewaar het verzendbewijs, totdat we de ontvangst van je retour hebben bevestigd. Tot dat moment ben je er geheel verantwoordelijk voor.  

Als het artikel in goede staat retour is betalen we je zo snel mogelijk terug, doorgaans binnen 7 dagen maar uiterlijk binnen de wettelijke termijn van 14 dagen. Stuur je de gehele bestelling terug dan betalen wij ook de verzendkosten terug die je aan ons betaalde, gelimiteerd tot die van een standaard pakket. Andere transportkosten zoals die van koeriers of expeditiebedrijven behoren daar niet toe. Heb je bij de betaling een kortingscode gebruikt of kreeg je gratis toezending op grond van het orderbedrag, dan vervalt deze mogelijk.  Als je liever in plaats van terugbetaling een kortingscode wilt ontvangen neem dan contact met ons op.

Uitsluitingen voor retourneren
Maatwerk is uitgesloten van de zichttermijn. Onterecht geretourneerde artikelen, waaronder beschadigde, incomplete of gebruikte artikelen, worden niet vergoed en evenmin kosteloos aan je teruggestuurd. In de showroom aangekochte artikelen vallen niet onder het ontbindingsrecht zoals dat geldt voor "kopen op afstand". We zullen echter altijd proberen om een voor beide partijen bevredigende oplossing te vinden. 

Terugbetaling aankoopbedrag 
Decovista zal na ontvangst van het geretourneerde artikel en met inachtneming van de retourneringsvoorwaarden het toekomende bedrag waar mogelijk binnen een week terugstorten. Terugbetaling beperkt zich - als het artikel en verpakking compleet zijn, tot het aankoopbedrag vermeerderd met de verzendkosten die van toepassing zijn op een standaard pakketzending, voorzover de gehele bestelling wordt geretourneerd. Pallet- of XL- / XXL toeslagen komen niet voor terugbetaling in aanmerking. Als er is betaald met gebruikmaking van kortingsbonnen, dan vindt herberekening plaats. De toegepaste kortingscode krijg je weer terug. Het bedrag van terugbetaling proberen we altijd op dezelfde wijze terug te geven, als waarop het betaald is.  

Beschadigd ontvangen artikelen
Neem een zichtbaar ernstig beschadigd pakket niet aan en stel ons op de hoogte van de aangeboden, beschadigde doos. Er wordt van je verwacht dat je de inhoud van het pakket zo snel mogelijk inspecteert op schade omdat je die tijdig aan ons moet melden, d.w.z. binnen 48 uur na aflevering van het pakket. Volg onderstaande procedure om voor kosteloze vervanging van het artikel (of indien het niet meer leverbaar is, voor terugbetaling) in aanmerking te komen:

  1. Neem binnen 48 uur na ontvangst van het artikel, telefonisch of per e-mail contact op met het koeriersbedrijf dat het pakket leverde (doorgaans terug te vinden op de adressticker of via de track-trace code en meld daar de schade. Vraag hen om een schriftelijk of digitaal bewijs van de schademelding. Zonder aangifte/registratie wordt de schadeclaim niet in behandeling genomen.
  2. Informeer óók ons binnen 48 uur over de schade en verstrek daarbij het bestelnummer en het bewijs van de schademelding die u deed bij het koeriersbedrijf.
  3. Maak duidelijke en voldoende foto's van 1) de buitenzijde van de doos, 2) het verpakkings/beschermingsmateriaal in de doos én 3) van het beschadigde artikel. Maak foto's vanaf meerdere zijden van zowel verpakking als het artikel. Probeer in beeld te brengen dat het product deugdelijk was verpakt met stootkussens, bubbeltjesplastic etc.  
  4. Stuur ons de foto's per e-mail toe.
  5. Bewaar het artikel, de doos èn het verpakkingsmateriaal zorgvuldig (voor eventuele inspectie). Reparatiepogingen doen het recht op schadevergoeding vervallen. Stuur het artikel ook niet naar ons terug, tenzij we daarom vragen.  U krijgt van ons informatie over de verdere procedure. 

Als je bovenstaande instructies opvolgt, dan zullen we het beschadigde artikel vervangen of laten repareren. Als het artikel niet meer leverbaar blijkt of te repareren is, dan betalen we het aankoopbedrag terug. 

Contact
Neem bij onduidelijkheden over deze regels, of voor nadere informatie contact met ons op. We zijn telefonisch bereikbaar tussen 10.30 uur en 19.00 uur via 0316-249759 of e-mail ons : [email protected]

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »
You are using a really old version of
Internet Explorer, click here to upgrade your browser.
x