Levertijd, Verzenden, Retourneren

Levertijd, Verzenden, Retourneren

Verzenden algemeen:
Breekbare producten worden vóór verzending deugdelijk verpakt en daarna via de meest geschikte pakketdienst verzonden. Een ongeschonden aflevering gaat vóór een snelle overkomst waardoor "Same-day Delivery" in het algemeen niet mogelijk is.  
Als het bestelde artikel in voorraad is, dan verzenden we deze binnen één tot twee werkdagen na ontvangst van de betaling. De klant ontvangt een verzendbericht met track trace code. 

Palletzendingen (bijvoorbeeld bij meubels) worden in overleg met de klant verzonden, zodat de dag van aflevering bekend is. Dit geldt ook voor levering van wandsculpturen.

Cadeau-service:
Desgewenst verpakken wij uw artikel gratis in cadeaupapier en sturen we het rechtstreeks naar de geadresseerde. We sluiten bij pakketten binnen Europa nooit een factuur bij, alleen een pakbon waarop naam en adres van de besteller vermeld staat. De besteller / het factuuradres ontvangt de rekening per e-mail.

Traceren pakketten:
U kunt uw pakket volgen via een tracking code die automatisch aan u wordt verzonden zodra wij deze  inboeken voor transport. Op het moment dat u de tracking code ontvangt kan het voorkomen dat het pakket nog niet zichtbaar is.

Als uw pakket door PostNL wordt geleverd, dan ontvangt u op de dag van levering 's morgens een e-mail waarin aangegeven staat hoe laat zij denken te gaan afleveren. 

De tracking pagina's zijn:
PostNL: https://www.internationalparceltracking.com/#/search
DPD: http://www.dpd.com/nl_en/home/verzenden/verzenden_in_het_algemeen/verzendhulp/traceer_uw_pakket- of DHL:  https://www.dhlparcel.nl/nl/track-trace
Special Care / Packs: wij sturen hiervan geen directe trackingcode maar kunnen deze indien noodzakelijk wel aan u melden.

Of wij uw bestelling direct kunnen verzenden is afhankelijk van de voorraadstatus die aangegeven stond bij het betreffende artikel. Bestelt u het laatste artikel, dan kan het voorkomen dat deze daarna niet meer in de webshop te vinden is. Dit is van toepassing bij producten die niet meer op korte termijn kunnen worden nageleverd.


Naleveringstermijn:

Uitverkochte artikelen (te herkennen aan de voorraadstatus: backorder / te bestellen) worden na ontvangst van uw betaalde order nabesteld bij de leverancier.  Globale richtlijnen voor de naleveringstermijnen zijn:

- Toms Drags Woonaccessoires: 3 - 8 weken 
- Toms Drag meubels en nieuwe collecties: 4-10 weken
- BodyTalk beelden: ca.  1 tot 2 weken;
- museum artikelen: 1 tot 2 weken
- Wandsculpturen : 2 - 3 weken;
- QisDesign verlichting : 1 - 2 weken
- Borowski : op aanvraag;
- bronzen beelden:  op aanvraag
- speeldozen: geen nalevering mogelijk (op = op)

Als we van de leverancier vernemen dat de verwachte levertermijen overschreden wordt, dan nemen we contact op en kunt u desgewenst de bestelling annuleren.  

Verzendkosten berekenen  
Bij de winkelwagen kunt u bij de "berekening verzendkosten" het bestemmingsland kiezen en de kosten bekijken. Als er meerdere keuzes zijn, kies dan de meest logische. Dit hoeft dus niet altijd de goedkoopste te zijn.  Als er geen tarief wordt getoond dan gaat het meestal om een afwijkende pakketmaat waarvan wij de verzendkosten handmatig moeten berekenen.

Keuzemogelijkheden:
Bij de winkelwagen  getoonde verzendkosten gelden voor normale pakketmaten en gewichten.  Grote objecten, spoedzendingen en tijdzendingen  zijn ook mogelijk, maar hievoor geldt een transportkosten toeslag. beginnend met  € 20,00 bovenop het normale tarief. We leveren niet onder rembours. 

Afwijkende pakketten:
Of een pakket een afwijkende maat heeft wordt bepaald door het gewicht, de vorm, maar belangrijker: de maat van de verpakking die nodig is om het artikel voldoende te beschermen tijdens het transport. De verzendkosten kunt u in deze gevallen zelf niet betrouwbaar berekenen

XL pakketten: Kies bij de verzendingskeuze niet voor een (gratis verzonden) XL-pakket als uw artikel niet meer dan 1 meter lang is. Deze pakket optie wordt soms getoond maar is niet van toepassing voor normale pakketten. Bij een onterechte selectie van gratis XL-pakket dient u alsnog de verzendkosten te voldoen. Neem bij twijfel over de verzendkeuze contact met ons op om vertraging te voorkomen.

Spiegels:
Spiegels worden nooit als standaard pakket verzonden. Ter bepaling van de verzendkosten dient u als deze keuze beschikbaar is, Stukgoed, XL pakket / spiegels NL te selecteren.
Indien de spiegel te groot blijkt voor automatische berekening, neem dan met ons contact op 

Voorbehoud leveringen:
a. Indien gewicht en/of verzendkosten van een artikel onjuist in het webwinkelsysteem berekend worden, dan zijn wij niet verplicht het artikel tegen het getoonde tarief te leveren.
b. We verzenden in principe niet onder rembours vanwege de hoge extra kosten. Veel koeriers rekenen ca. € 20,00 extra. 

Aflevering: 
Wanneer de bezorger een pakket aflevert, kan voor ontvangst getekend moeten worden. Daarom is afgeven bij de buren niet altijd mogelijk of past het niet in de werkwijze van de vervoerder. Aflevering van een pakket of zending is tot de 1e drempel van het huisadres. Palletzendingen worden zo dicht mogelijk bij de voordeur afgeladen.  

Pakketmaten buiten Nederland: 
Een normaal pakket weegt maximaal 20 kilo, heeft een maximale pakketlengte van 100 cm, de andere zijden mogen niet meer zijn dan 50 x 50 cm, heeft  een maximale  gordelomvang van 300 cm (= 1x langste zijde + 2x breedte + 2x diepte). De aankoopwaarde bedraagt maximaal € 900,- (vanwege standaard verzekering).

XL pakketten:

Soms worden bij de berekening van verzendkosten ook XL pakketten getoond. XL pakketten zijn grotere pakketten die soms kosteloos worden erzonden. Deze verzendkeuze is niet bedoeld voor gangbare pakketmaten. Hiervoor gelden de normale verzendkosten van PostNL

We leveren grotere aankopen via een pallet met een vloermaat van 120 x 120 cm, 120 x 80 cm of 60 x 60 cm. In sommige gevallen leveren wij de artikelen met onze eigen bezorger.

Gratis levering:
Bij diverse artikelen is gratis levering van toepassing. We gaan daarbij uit van levering binnen Nederland, niet zijnde de eilanden. 

Pallet leveringen:

We leveren grotere aankopen zoals kasten en stoelen voorzover deze niet via ons eigen transport bezorgd kunnen worden op een pallet die een vloermaat heeft van 120 x 80 cm. Toelevering op een pallet kost ca. € 65,- / € 85 

Douane:
Geadresseerden die een pakket ontvangen in een land dat niet tot de EU behoort, kunnen te maken krijgen met bijkomende kosten als zij het pakket accepteren. Hou daar rekening mee als u een ver familielid of vriend iets wilt toezenden. Lokale overheden kunnen invoerrechten heffen en inklaringskosten berekenen. Een klant dient zich vooraf zelf bij de autoriteiten van het land van bestemming te informeren over bijkomende kosten voor de ontvanger.  Decovista is nimmer verantwoordelijk voor het betalen van heffingen, wijst ook alle claims af bij productschade en/of  financiële gevolgen die ontstaan door inspecties, inbeslagname, vertragingen, stakingen, onlusten en/of afhandelingsprocessen bij landsgrenzen en overdrachtsprocedures en/of - problemen tussen transportbedrijven of koeriers.  Tenzij nadrukkelijk anders overeengekomen exporteert Decovista artikelen onder de Incoterm Ex Factory.
 

Retourneringsvoorwaarden - tevredenheidsgarantie
A) Bent u niet tevreden met de aankoop, dan hebt u het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst te annuleren c.q. uw aankoop te herroepen, zonder opgave van redenen.  Dit is wettelijk zo geregeld bij verkoop op afstand (internet/telefoon/e-mail). U bent wel verplicht een retourzending vooraf bij ons aan te melden (bij voorkeur per e-mail) en eventuele aanwijzingen voor retournering op te volgen.  Na goede terugontvangst van de retour vergoeden we het volledige aankoopbedrag, inclusief de eventueel betaalde verzendkosten als de gehele bestelling retour wordt gestuurd  binnen ca. 1 week. Wij vergoeden alleen de verzendkosten van normale pakketten, zonder aanvullende diensten. De extra kosten voor een tijdzending, spoedzending of palletlevering vallen hier dus niet onder. Wilt u slechts een deel van de bestelling terugzenden, dan wordt alleen het aankoopbedrag van het geretourneerde artikel terugbetaald. Als blijkt dat u door de retournering van een deel van uw bestelling geen recht had op de eventueel ingewisselde kortingscode, dan vindt een herberekening plaats.

B) De kosten en het risico van een retournering zijn voor rekening van de verzender.  Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, verwachten we dat het product met alle geleverde toebehoren, zonder gebruikssporen,  in de originele staat en voorzien van de volledige, ongeschonden productverpakking aan ons geretourneerd wordt. Als de originele productverpakking beschadigd of niet meer compleet is, dan hebben we het recht hiervoor kosten in rekening te brengen. Om gebruik te maken van uw recht kunt u het te downloaden RETOUR FORMULIER uitprinten en invullen en in het pakket stoppen. Denk eraan dat u ons vooraf over een retourzending informeert via klantenservice@decovista.nl.  

C) Retourneer beperking
Maatwerk en nabestelde producten (bijvoorbeeld, doch niet uitsluitend meubels, verlichting, wandsculpturen) die ten tijde van uw bestelling niet uit voorraad konden worden geleverd (de status backorder hebben), zijn uitgesloten van de zichttermijn.  Een artikel wordt als voorradig beschouwd als het binnen 5 dagen na ontvangst van uw betaling werd verzonden.  Onterecht geretourneerde artikelen, waaronder beschadigde, incomplete of gebruikte artikelen,  worden niet vergoed en evenmin kosteloos aan u teruggezonden.   

D. Ingewisselde kortingscodes kunnen vervallen indien het overgebleven totaalbedrag van de bestelling daalt beneden de grens waarvoor de kortingscode gold.

Terugbetaling aankoopbedrag 
Decovista zal na ontvangst van het geretourneerde artikel en met inachtneming van de retourneringsvoorwaarden  A, B, C, D, het toekomende bedrag doorgaans binnen enkele dagen terugstorten, tenzij vervanging of omwisseling is overeengekomen.  De terugbetaling geschiedt indien mogelijk via hetzelfde kanaal als waarop de betaling aanvankelijk werd ontvangen.  
 
Beschadigd ontvangen artikelen
Neem van de koerier een zichtbaar beschadigd pakket niet aan. Inspecteer altijd direct na ontvangst van het pakket de inhoud. Als deze beschadigd is, volg dan onderstaande procedure om voor vergoeding in aanmerking te komen:

  1. Neem binnen 48 uur na ontvangst van het artikel, telefonisch of per e-mail contact op met het koeriersbedrijf dat het pakket leverde  (doorgaans terug te vinden op een sticker op de verpakking / aan u doorgegeven per email) en meld de schade.  Vraag altijd om een bewijsje (schriftelijk) dat u de schade hebt gemeld.  Zonder aangiftebewijs kunnen wij een schademelding niet laten behandelen. Dit zijn regels die de koeriersdiensten stellen.
  2. Informeer ook ons binnen 48 uur over de  schade en stuur ons ook de bevestiging toe van uw melding bij de koerier.  Daarnaast hebben wij fotomateriaal nodig:
  3. voldoende digitale, duidelijke foto’s in de best mogelijke resolutie van het beschadigde product, genomen vanaf meerdere zijden, waaronder een detailfoto. Maak ook wat foto's van de volledige buitenverpakking (verzenddoos met beschermend opvulmateriaal): Probeer in beeld te brengen dat het product deugdelijk was verpakt met stootkussens, bubbeltjesplastic etc.  
  4. Stuur het pakket niet ongevraagd terug aan ons, maar bewaar alles (artikel en verpakking), totdat u van ons instructies krijgt over de verdere procedure. 
  5. Het artikel mag niet (ten dele) in gebruik worden genomen omdat dit door experts bij inspectie meestal zichtbaar kan worden gemaakt; het doet het recht op schadevergoeding vervallen.

Contact
Neem bij onduidelijkheden over deze regels, of bij andere vragen die niet worden beantwoord bij Veelgestelde vragen - contact met ons op via het Contactformulier onder "Klantenservice & contact" of rechtstreeks via info@decovista.nl of bel 0316-249759 (lokaal tarief) tussen 10.30 uur en 20.00 uur.  

You are using a really old version of
Internet Explorer, click here to upgrade your browser.
x