Levertijd, Verzenden, Retourneren

Levertijd, Verzenden, Retourneren

Verzenden algemeen:
Breekbare producten worden vóór verzending deugdelijk verpakt en verzonden. Als de gehele bestelling in voorraad is dan verzenden we deze op werkdagen soms nog dezelfde dag, of de volgende dag. Toezending van grote stukken (pallets of  wandsculpturen duren iets langer). U ontvangt altijd een verzendbericht, waar mogelijk met track trace code. Als de artikelen niet in voorraad zijn (backorder) dan gelden de nalevertermijnen zoals verderop vermeld. Bezorging van meubels, grote pakketten en wandsculpturen vindt in overleg met de klant plaats. 

LET OP: ingeval u direct na het plaatsen van uw bestelling nog een wijziging wilt aanbrengen, dient u zo snel mogelijk telefonisch met ons contact op te nemen. Per e-mail aangevraagde wijzigingen bereiken niet tijdig de afdeling Verzending & Logistiek.

Cadeau-service:
Desgewenst verpakken wij uw aankoop gratis in cadeaupapier om te versturen naar het aangegeven afleveradres. De factuur wordt per e-mail aan het factuuradres toegestuurd. De geadresseerde ontvangt alleen de pakbon. Als het land van bestemming buiten de EU-zone ligt  dan wordt de factuur wel bijgesloten omdat de douaneregels dit voorschrijven.

Traceren pakketten:
De klant ontvangt geautomatiseerd een track-trace code. De verzendinformatie is doorgaans pas 's avonds of de volgende dag te raadplegen op de website van de pakketbezorger. PostNL stuurt meestal als extra service 's morgens op de dag van levering een kennisgeving over het tijdstip van de bezorging.

Pakketten kunt u volgen via de volgende websites:
PostNL: https://www.internationalparceltracking.com/#/search
DPD: http://www.dpd.com/nl_en/home/verzenden/verzenden_in_het_algemeen/verzendhulp/traceer_uw_pakket- of DHL:  https://www.dhlparcel.nl/nl/track-trace
*) Special Care / Packs: wij sturen hiervan geen directe trackingcode maar kunnen deze indien noodzakelijk wel terugzoeken.

Of  uw bestelling direct leverbaar is hangt af van de voorraadstatus van het betreffende artikel direct voordat u het in de winkelwagen legde. Als "BACKORDER" vermeld staat, dan betekent dit dat het artikel niet meer in voorraad is en dan gelden de naleveringstermijnen. Bestelde u het laatste artikel uit de voorraad, dan is het mogelijk dat u dat artikel niet meer terugvindt n de webshop (het verdwijnt dan tijdelijk uit beeld), óf wijzigt de voorraadindicatie ervan in "BACKORDER".  

U was niet thuis: 

Wanneer u niet thuis was bij de bezorgpoging(en) dan zal de pakketdienst doorgaans bij u een briefje in de bus doen en/of u per e-mail informeren en eventuele alternatieven aanreiken om het pakket in handen te krijgen. Reageer hier tijdig op! Indien u het pakket niet binnen de daarvoor staande periode bij de pakketdienst afhaalt of niet de gevraagde afleverinstructies geeft, kan het pakket aan ons geretourneerd worden. In deze situaties kunnen we tegen betaling van verzendkosten het pakket nogmaals aan u verzenden. 

Naleveringstermijn:
Uitverkochte artikelen (herkenbaar aan de rood gemelde  backorder"-status worden na ontvangst van uw betaling nabesteld bij de leverancier.  De naleveringstermijnen zijn bij benadering:

  • Wandsculpturen C. Jeré: 2 weken mits in Europees depot in voorraad, anders 4 - 10 weken 
  • Toms Drag kleinere artikelen 3 - 8 weken 
  • Toms Drag meubels, spiegels, grote objecten en nieuwe collecties: 4-10 weken 
  • BodyTalk beelden: 2 weken;
  • Mouseion museum collectie : 1-2 weken
  • Rasteli verlichting: 2-3 weken
  • QisDesign verlichting: op aanvraag (productie wordt beëindigd)
  • bronzen beelden: levertijd op aanvraag
  • Casablanca beelden: beschikbaarheid wisselt daarom op aanvraag
  • Vetro glasobjecten: collectie wisselt daarom op aanvraag
  • Geurlampen en geuren Ashleigh & Burwood: beschikbaarheid wisselt daarom op aanvraag

Wij hebben artikelen die - zodra de laatste is verkocht - niet meer leverbaar zijn (unieke stukken en eenmalige inkoop).

Wilt u meer weten over de levertermijnen neem dan contact met ons op. Als we vernemen dat er vertraging is en de aangegeven termijen overschreden worden, dan zullen we u hierover informeren. Het komt ook voor dat leveringen sneller kunnen plaatsvinden dan aangegeven. 

Als uw bestelling artikelen bevat met verschillende levertijden dan verzenden wij deze als de gehele bestelling leveringsgereed is, tenzij we met u iets anders hebben afgesproken.  

Verzendkosten berekenen  
Bij de winkelwagen kunt u bij de "berekening verzendkosten" het bestemmingsland kiezen en de kosten bekijken. Als er meerdere keuzes zijn, kies dan de meest logische. Dit hoeft dus niet altijd de goedkoopste te zijn.  Als er geen tarief wordt getoond dan gaat het meestal om een afwijkende pakketmaat waarvan wij de verzendkosten handmatig moeten berekenen.

Verzendmethoden:
Afhankelijk van de gewichten en afmetingen van uw bestelling worden diverse verzendmogelijkheden geboden. Kies de meest logische.  We leveren niet onder rembours.

  • Standaard pakket: met de laagste verzendkosten is nooit groter dan 100 x 50 x 50 cm en weeg maximaal 10 kilo. Bedenk dat een artikel van 80 lang hierin niet altijd voldoende beschermd kan worden als het breekbaar is. 
  • NL - Special Handling Middelgroot: Handmatige verwerking van zeer kwetsbare producten in een middelgrote doos, max. 10 kilo. NIET bedoeld voor meubels, wandobjecten en spiegels. 
  • NL - Special Care XL: voor kleine wandobjecten waarbij deze keuze is aangegeven (zie art.omschrijving); rechte spiegels, grote en/of lange pakketten (géén meubels).
  •  

Neem bij twijfel over de verzendkeuze contact met ons op om vertraging te voorkomen.

Spiegels:
Spiegels worden nooit als standaard pakket verzonden. Ter bepaling van de verzendkosten dient u als deze keuze beschikbaar is, Stukgoed, XL pakket / spiegels NL te selecteren.
Indien de spiegel te groot blijkt voor automatische berekening, neem dan met ons contact op 

Voorbehoud leveringen:
a. Indien gewicht en/of verzendkosten van een artikel onjuist in het webwinkelsysteem berekend worden, dan zijn wij niet verplicht het artikel tegen het getoonde tarief te leveren.
b. We verzenden in principe niet onder rembours vanwege de hoge extra kosten. Veel koeriers rekenen ca. € 20,00 extra. 

Aflevering: 
Wanneer de bezorger een pakket aflevert, kan voor ontvangst getekend moeten worden. Daarom is afgeven bij de buren niet altijd mogelijk of past het niet in de werkwijze van de vervoerder. Aflevering van een pakket of zending is tot de 1e drempel van het huisadres. Palletzendingen worden zo dicht mogelijk bij de voordeur afgeladen.  

Pakketmaten buiten Nederland: 
Een normaal pakket weegt maximaal 20 kilo, heeft een maximale pakketlengte van 100 cm, de andere zijden mogen niet meer zijn dan 50 x 50 cm, heeft  een maximale  gordelomvang van 300 cm (= 1x langste zijde + 2x breedte + 2x diepte). De aankoopwaarde bedraagt maximaal € 900,- (vanwege standaard verzekering).

XL pakketten:

Soms worden bij de berekening van verzendkosten ook XL pakketten getoond. XL pakketten zijn grotere pakketten die soms kosteloos worden erzonden. Deze verzendkeuze is niet bedoeld voor gangbare pakketmaten. Hiervoor gelden de normale verzendkosten van PostNL

We leveren grotere aankopen via een pallet met een vloermaat van 120 x 120 cm, 120 x 80 cm of 60 x 60 cm. In sommige gevallen leveren wij de artikelen met onze eigen bezorger.

Gratis levering:
Bij diverse artikelen is gratis levering van toepassing. We gaan daarbij uit van levering binnen Nederland, niet zijnde de eilanden. 

Pallet leveringen:

We leveren grotere aankopen zoals kasten en stoelen voorzover deze niet via ons eigen transport bezorgd kunnen worden op een pallet. Toelevering op een pallet kost ca. € 65,- / € 85 

Douane:
Geadresseerden die een pakket ontvangen in een land dat niet tot de EU behoort, kunnen te maken krijgen met bijkomende kosten als zij het pakket accepteren. Hou daar rekening mee als u een ver familielid of vriend iets wilt toezenden. Lokale overheden kunnen invoerrechten heffen en inklaringskosten berekenen. Een klant dient zich vooraf zelf bij de autoriteiten van het land van bestemming te informeren over bijkomende kosten voor de ontvanger.  Decovista is nimmer verantwoordelijk voor het betalen van heffingen, wijst ook alle claims af bij productschade en/of  financiële gevolgen die ontstaan door inspecties, inbeslagname, vertragingen, stakingen, onlusten en/of afhandelingsprocessen bij landsgrenzen en overdrachtsprocedures en/of - problemen tussen transportbedrijven of koeriers.  Tenzij nadrukkelijk anders overeengekomen exporteert Decovista artikelen onder de Incoterm Ex Factory.
 

Retourneringsvoorwaarden - tevredenheidsgarantie
A) Bent u niet tevreden met de aankoop, dan hebt u het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst te annuleren c.q. uw aankoop te herroepen, zonder opgave van redenen.  Dit is wettelijk zo geregeld bij verkoop op afstand (internet/telefoon/e-mail). U bent wel verplicht een retourzending vooraf bij ons aan te melden (bij voorkeur per e-mail) en eventuele aanwijzingen voor retournering op te volgen.  Na goede terugontvangst van de retour vergoeden we het volledige aankoopbedrag, inclusief de eventueel betaalde verzendkosten als de gehele bestelling retour wordt gestuurd  binnen ca. 1 week. Wij vergoeden alleen de verzendkosten van normale pakketten, zonder aanvullende diensten. De extra kosten voor een tijdzending, spoedzending of palletlevering vallen hier dus niet onder. Wilt u slechts een deel van de bestelling terugzenden, dan wordt alleen het aankoopbedrag van het geretourneerde artikel terugbetaald. Als blijkt dat u door de retournering van een deel van uw bestelling geen recht had op de eventueel ingewisselde kortingscode, dan vindt een herberekening plaats.

B) De kosten en het risico van een retournering zijn voor rekening van de verzender.  Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, verwachten we dat het product met alle geleverde toebehoren, zonder gebruikssporen,  in de originele staat en voorzien van de volledige, ongeschonden productverpakking (met binnenverpakking, labels, productkaartjes etc.) aan ons geretourneerd wordt. Als de originele productverpakking beschadigd of niet meer compleet is, dan hebben we het recht hiervoor kosten in rekening te brengen. Om gebruik te maken van uw recht kunt u het te downloaden RETOUR FORMULIER uitprinten en invullen en in het pakket stoppen. Denk eraan dat u ons vooraf over een retourzending informeert via klantenservice@decovista.nl.  

C) Retourneer beperking
Maatwerk en speciaal voor u bestelde meubels of Qisdesign verlichting met de status backorder, zijn uitgesloten van de zichttermijn.  Een artikel wordt als voorradig beschouwd als het binnen 5 dagen na ontvangst van uw betaling werd verzonden.  Onterecht geretourneerde artikelen, waaronder beschadigde, incomplete of gebruikte artikelen,  worden niet vergoed en evenmin kosteloos aan u teruggezonden.   

D. Ingewisselde kortingscodes kunnen vervallen indien het overgebleven totaalbedrag van de bestelling daalt beneden de grens waarvoor de kortingscode gold.

Terugbetaling aankoopbedrag 
Decovista zal na ontvangst van het geretourneerde artikel en met inachtneming van de retourneringsvoorwaarden  A, B, C, D het toekomende bedrag doorgaans binnen een week terugstorten. De terugbetaling geschiedt indien mogelijk via hetzelfde kanaal als waarop de betaling aanvankelijk werd ontvangen.  

 
Beschadigd ontvangen artikelen
Neem van de koerier een zichtbaar beschadigd pakket niet aan. Inspecteer altijd direct na ontvangst van het pakket de inhoud. Als deze beschadigd is, volg dan onderstaande procedure om voor vergoeding in aanmerking te komen:

  1. Neem binnen 48 uur na ontvangst van het artikel, telefonisch of per e-mail contact op met het koeriersbedrijf dat het pakket leverde  (doorgaans terug te vinden op een sticker op de verpakking / aan u doorgegeven per email) en meld de schade.  Vraag altijd om een bewijsje (schriftelijk) dat u de schade hebt gemeld.  Zonder aangiftebewijs kunnen wij een schademelding niet laten behandelen. Dit zijn regels die de koeriersdiensten stellen.
  2. Informeer ook ons binnen 48 uur over de  schade en stuur ons ook de bevestiging toe van uw melding bij de koerier.  Daarnaast hebben wij fotomateriaal nodig:
  3. voldoende digitale, duidelijke foto’s in de best mogelijke resolutie van het beschadigde product, genomen vanaf meerdere zijden, waaronder een detailfoto. Maak ook wat foto's van de volledige buitenverpakking (verzenddoos met beschermend opvulmateriaal): Probeer in beeld te brengen dat het product deugdelijk was verpakt met stootkussens, bubbeltjesplastic etc.  
  4. Stuur het pakket niet ongevraagd terug aan ons, maar bewaar alles (artikel en verpakking), totdat u van ons instructies krijgt over de verdere procedure. 
  5. Het artikel mag niet (ten dele) in gebruik worden genomen omdat dit door experts bij inspectie meestal zichtbaar kan worden gemaakt; het doet het recht op schadevergoeding vervallen.

Contact
Neem bij onduidelijkheden over deze regels, of bij andere vragen die niet worden beantwoord bij Veelgestelde vragen - contact met ons op via het Contactformulier onder "Klantenservice & contact" of rechtstreeks via info@decovista.nl of bel 0316-249759 (lokaal tarief) tussen 10.30 uur en 20.00 uur.  

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »
You are using a really old version of
Internet Explorer, click here to upgrade your browser.
x