Verzenden, levertijd en retourneren

Verzenden, levertijd en retourneren

GRATIS verzending van standaard pakketten binnen Nederland, vanaf € 199,00. Beneden dit bestelbedrag betaal je slechts € 6,95 voor een standaard verzending

Onder "Standaard verzending" verstaan wij verzendkosten voor een doos van maximaal 60 x 50 x 50 waarin zich geen glaskunst, meubels of erg kwetsbare artikelen bevinden.

Verzenden algemeen:
Breekbare producten worden deugdelijk verpakt en verzonden. Als de gehele bestelling in voorraad is dan verzenden we deze op werkdagen soms nog dezelfde dag, of de volgende dag. Toezending van grote stukken (pallets of  wandsculpturen duren iets langer). Je ontvangt altijd een verzendbericht, waar mogelijk met track trace code. Als de artikelen niet in voorraad zijn (backorder) dan gelden de nalevertermijnen zoals verderop vermeld. Bezorging van meubels, grote pakketten en wandsculpturen vindt in overleg met de klant plaats. 

LET OP: ingeval je direct na het plaatsen van een bestelling nog een wijziging wilt aanbrengen, neem dan direct telefonisch contact met ons op. Per e-mail aangevraagde wijzigingen bereiken ons niet tijdig. We kunnen niet garanderen dat een wijziging kan worden verwerkt; mogelijk is je pakket al in het logistieke proces.

Cadeau-service:
Desgewenst verpakken we je aankoop gratis in cadeaupapier en versturen het naar het aangegeven afleveradres. Dat doen we zonder factuur; deze wordt alleen per e-mail toegestuurd aan het opgegeven factuuradres. Als het afleveradres buiten de EU-zone ligt, dan voegen we wél de factuur bij omdat dit is voorgeschreven door de douane.

Traceren pakketten:
Je ontvangt bij verzending een track-trace code. De verzendinformatie is doorgaans pas 's avonds te vinden op de website van de pakketbezorger. PostNL stuurt meestal als extra service 's morgens op de dag van levering een kennisgeving over het tijdstip van de bezorging. Bedenk wel bij verzendingen naar het buitenland: PostNL is voor de track & trace-gegevens afhankelijk van gegevensuitwisseling met hun internationale partners. Zij zijn niet altijd in staat om de bijbehorende track & trace-gegevens (tijdig) door te geven.

Onze verzendpartners:
  • PostNL: https://www.internationalparceltracking.com/#/search
  • DPD: http://www.dpd.com/nl_en/home/verzenden/verzenden_in_het_algemeen/verzendhulp/traceer_uw_pakket- of DHL:  
  • https://www.dhlparcel.nl/nl/track-trace
  • Special Care / Packs: https://www.packs.nl
  • Mainfreight: https://www.mainfreight.com/track

Of  je bestelling direct verstuurd wordt hangt af van onze voorraadstatus op het moment van bestellen. . Als bij de artikelinformatie de vermelding "BACKORDER"  staat dan is het niet in voorraad. We gaan dan het artikel aanvragen bij de fabrikant/leverancier.  Er zit in dat geval een langere levertijd op. Hoe lang dat is zie je bij het onderdeel 'Naleveringstermijn". 

Niet thuis: (standaard pakketten)
Pakketten worden één keer bij je aangeboden. Ben je dan niet thuis, dan zal de bezorger het pakket bij buren of bij een afhaalpunt (vaak een supermarkt) achterlaten.  Je dient binnen één week het pakket af te halen, anders gaat het pakket retour afzender. Aan her-toezending zijn verzendkosten verbonden.
 
Niet thuis: (XL-pakketten/wandsculpturen/pallets)
Grote en lange pakketten, of pallets worden geleverd door specifieke vervoerders of transporteurs (met  laadklep, palletwagens etc.).  Als geadresseerde op de afleverdatum niet aanwezig is, dan vindt meestal niet kosteloos een 2e afleverpoging plaats. De vrachtvervoerders rekent dan nogmaals transportkosten. Deze kosten dienen door geadresseerde  te worden betaald, alvorens er een extra afleverpoging wordt ondernomen. Controleer daarom de track-trace informatie, zodat de chauffeur niet voor niets aan de deur komt.  Was je niet thuis en wil je geen 2e leverpoging, informeer ons dan. We laten dan de goederen terugbrengen naar ons magazijn. Hieraan zijn eveneens kosten verbonden. Deze kunnen worden voldaan bij het afhalen van het artikel.  

Naleveringstermijn:
Uitverkochte artikelen (herkenbaar aan "backorder" of "niet in voorraad" worden pas na een betaalde bestelling bij de fabrikant/leverancier aangevraagd voor nalevering. 

De naleveringstermijnen die dan gelden zij bij benadering, maar kunnen vanwege extra vertragingen als gevolg van Covid-19 langer zijn.

  • Wandsculpturen: ca. 2 weken
  • Toms Drag kleinere artikelen: 2 - 6 weken 
  • Toms Drag grote (pallet) artikelen: 2- 12 weken 
  • BodyTalk beelden: 2 weken;
  • Mouseion museum collectie : 2weken
  • Bronzen beelden: 3 weken / op aanvraag
  • Vetro. Loranto en Ozarro glasobjecten:  op aanvraag
  • Geurlampen en geuren Ashleigh & Burwood: op aanvraag

De door de leveranciers/fabrikanten aangeven levertermijnen zijn indicaties en kunnen dus afwijken. Vertragingen zijn nooit uit te sluiten. Check de track-trace informatie, ook op de dag waarop je de levering verwacht. 

Als je bestelling meerdere artikelen omvat waarvan enkele nageleverd moeten worden, dan wachten we met verzending totdat we je hele bestelling in één keer kunnen leveren. Wil je toch alvast het in voorraad zijnde deel van je bestelling ontvangen, dan kan dat na het voldoen van de bijkomende verzendkosten.

Verzendkosten berekenen  
Bij de Winkelwagen (Check-out) kun kun je de verzendkosten laten berekenen in de daar getoonde calculator/module. Vul het bestemmingsland en de postcode en actualiseer.  Kies bij meerdere verzendmethoden de meest logische. Als er geen tarief wordt getoond dan gaat het meestal om een afwijkend artikel waarvoor we de verzendkosten handmatig moeten berekenen. Bel of e-mail ons voor een opgave van de kosten.

Verzendmethoden:
Door de grote variatie aan pakketmaten en soorten artikelen bieden we diverse verzendmethoden aan. Kies altijd de meest logische. Neem bij twijfel contact met ons op. Als je een verkeerde keuze maakt, dan nemen we contact met je op als er bijbetaling dient plaats te vinden en sturen we een betaallinkje. Als in de verzendmodule geen tarief getoond wordt, vraag ons dan om een prijsopgave (tel. 0316-249759). Remboursverzending is niet mogelijk. Afhalen kan altijd.

  • Standaard pakket: de verzenddoos is maximaal 100 x 50 x 50 cm. Meubels of spiegels kunnen nooit als standaard pakket verstuurd worden.  
  • NL - Special Care Middelgroot: Handmatige verwerking van zeer kwetsbare producten in een middelgrote doos, max. 10 kilo. NIET bedoeld voor meubels, wandobjecten en spiegels. 
  • NL - Special Care XL: voor kleine wandobjecten MITS deze verzendmethode erbij staat aangegeven; grote en/of lange pakketten 
  • NL - Special Care XXL: voor geselecteerde, sommige kleine tafeltjes en sommige kleine rechte spiegels, maar nooit ronde spiegels;
  • Wandsculpturen: voor alle wandsculpturen die niet als "NL - Special Care XL" verstuurd kunnen worden.
  • NL - mini pallet: Afmetingen draagvlak van  60 x 80 cm: voor kleine meubels, spiegels en grote beelden;
  • NL - euro pallet: Afmetingen draagvlak van 120 x 80 cm: voor meubels  en grote beelden.

Voorbehoud leveringen:
Indien gewicht en/of verzendkosten van een artikel toch onjuist in het webwinkelsysteem berekend worden, dan zijn wij niet verplicht het artikel tegen het getoonde verzendtarief te leveren.

Aflevering: 
Bij aflevering wordt soms om een handtekening voor ontvangst gevraagd en in dat geval is aflevering bij willekeurige buren niet mogelijk.  Aflevering van een pakket is tot de 1e drempel van het huisadres. Pallets worden altijd aan de straatzijde (op de stoep) afgeladen. 

Pakketmaten buiten Nederland: 
Een normaal pakket weegt maximaal 10 kilo, heeft een maximale pakketlengte van 100 cm, de andere zijden mogen niet meer zijn dan 50 x 50 cm, heeft  een maximale  gordelomvang van 300 cm (= 1x langste zijde + 2x breedte + 2x diepte). De aankoopwaarde bedraagt maximaal € 900,- (vanwege standaard verzekering).

Pallets:
Als je bestelling op een pallet  geleverd moet worden, dan nemen we vooraf contact op om de leverdatum af te stemmen. Een eenmaal ingeplande leverdatum kan kan niet meer kosteloos worden gewijzigd. Ben je bij levering niet thuis, dan volgt er niet automatisch een tweede afleverpoging, omdat hiervoor extra kosten in rekening worden gebracht. Pallets worden buiten aan de straat of op de stoeprand afgeladen, zo dicht mogelijk bij het afleveradres. De chauffeur pakt niets uit en draagt het ook niet naar binnen. Grote, ronde spiegels worden door ons persoonlijk afgeleverd (pallet-tarief) en hiervoor maken we persoonlijk een afleverafspraak

Leveringen buiten de EU / douane-zaken:
Als de geadresseerde buiten de EEU-zone woont, dan kan hij te maken krijgen met importheffingen, zoals invoerrechten (douanekosten en BTW-heffing). Deze kosten zijn nooit inbegrepen bij een aankoop en Decovista wijst ook alle claims af bij (financiële) schade die kan ontstaan door inspecties, inbeslagname, vertragingen, stakingen, onlusten, afhandelingsproblemen bij landsgrenzen en overdrachtsprocedures en/of - problemen tussen transportbedrijven of koeriers.   

Retourneringsvoorwaarden - tevredenheidsgarantie
Als je niet tevreden bent met een aankoop via de webshop (niet zijnde schadegevallen), dan heb je het wettelijk recht de koopovereenkomst tot 14 dagen na ontvangst te ontbinden zonder opgave van redenen. Je bent daarbij verplicht de voorgenomen retourzending vóóraf bij ons te melden. We kunnen eventueel nog aanwijzingen voor retournering geven. Het artikel dient altijd in een zoveel mogelijk ongeschonden originele artikelverpakking, inclusief labels, brochures e.d. retour te worden gestuurd.
Bewaar het verzendbewijs, totdat we je de ontvangst van het retour gemeld hebben. Tot dan ben je volledig verantwoordelijk voor het teruggestuurde artikel. De kosten voor de retourzending komen eveneens voor je eigen rekening.

Na goede terug ontvangst betalen we je binnen één week het aankoopbedrag weer terug, inclusief  een bedrag dat overeenkomt met de standaard verzendkosten *) voor zover de gehele bestelling aan ons terug is gestuurd. Kosten die wij maakten voor levermethoden bovenop die van een Standaard Pakket worden niet vergoed. Als een deel van een bestelling wordt teruggestuurd, dan wordt alleen het aankoopbedrag van het geretourneerde artikel terugbetaald. Eventueel ingewisselde kortingscodes kunnen vervallen indien het overgebleven totaalbedrag van de bestelling daalt beneden de grens waarvoor de kortingscode gold.

Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, verwachten we dat het product met alle geleverde toebehoren, zonder gebruikssporen, in de originele staat en voorzien van de volledige, zoveel mogelijk ongeschonden complete product-doos (met labels, certificaten, handleidingen etc.) aan ons geretourneerd wordt. Is de verpakking beschadigd, of niet meer compleet, dan hebben we het recht hiervoor kosten af te trekken. Om gebruik te maken van je recht op ontbinding van de koop, dan kun je het RETOUR FORMULIER downloaden, uitprinten en invullen. Stop deze in het pakket. Dat ben je echter niet verplicht, maar het voorkomt vertragingen. Je bent altijd verplicht ons vooraf over je retourzending te informeren, bijvoorbeeld via [email protected]. In sommige gevallen kunnen we je een retourlabel sturen die je op de doos moet plakken waarna je hem kunt afgeven bij het postloket.  

Retourneer beperking
Maatwerk is uitgesloten van de zichttermijn. Onterecht geretourneerde artikelen, waaronder beschadigde, incomplete of gebruikte artikelen, worden niet vergoed en evenmin kosteloos aan je teruggestuurd.  Via de showroom aangekochte zaken vallen niet onder het ontbindingsrecht zoals dat geldt voor "kopen op afstand". We zullen echter altijd proberen om naar een voor beide partijen bevredigende oplossing te zoeken. 

Terugbetaling aankoopbedrag 
Decovista zal na ontvangst van het geretourneerde artikel en met inachtneming van de retourneringsvoorwaarden het toekomende bedrag waar mogelijk binnen een week terugstorten. Terugbetaling beperkt zich - als het artikel en verpakking compleet zijn, tot het aankoopbedrag vermeerderd met de verzendkosten die van toepassing zijn op een standaard pakketzending, voorzover de gehele bestelling wordt geretourneerd. Dit betekent dat de kosten die betaald zijn voor een pallet- of XL- pakket niet worden terugbetaald. Als er is betaald met gebruikmaking van kortingsbonnen, dan vindt herberekening plaats. De toegepaste kortingscode krijg je weer terug. Het bedrag van terugbetaling proberen we altijd op dezelfde wijze terug te geven, als waarop het betaald is.  

Beschadigd ontvangen artikelen
Neem een zichtbaar ernstig beschadigd pakket niet aan en stel ons op de hoogte van de aangeboden, beschadigde doos. Er wordt van je verwacht dat je de inhoud van het pakket zo snel mogelijk inspecteert op schade omdat je die tijdig aan ons moet melden, d.w.z. binnen 48 uur na aflevering van het pakket. Volg onderstaande procedure om voor kosteloze vervanging van het artikel (of indien het niet meer leverbaar is, voor terugbetaling) in aanmerking te komen:

  1. Neem binnen 48 uur na ontvangst van het artikel, telefonisch of per e-mail contact op met het koeriersbedrijf dat het pakket leverde (doorgaans terug te vinden op de adressticker of via de track-trace code en meld daar de schade. Vraag hen om een schriftelijk of digitaal bewijs van de schademelding. Zonder aangifte/registratie wordt de schadeclaim niet in behandeling genomen.
  2. Informeer óók ons binnen 48 uur over de schade en verstrek daarbij het bestelnummer en het bewijs van de schademelding die u deed bij het koeriersbedrijf.
  3. Maak duidelijke en voldoende foto's van 1) de buitenzijde van de doos, 2) het verpakkings/beschermingsmateriaal in de doos én 3) van het beschadigde artikel. Maak foto's vanaf meerdere zijden van zowel verpakking als het artikel. Probeer in beeld te brengen dat het product deugdelijk was verpakt met stootkussens, bubbeltjesplastic etc.  
  4. Stuur de foto's per e-mail naar ons op. 
  5. Bewaar het artikel, de doos èn het verpakkingsmateriaal zorgvuldig (voor eventuele inspectie). Reparatiepogingen doen het recht op schadevergoeding vervallen. Stuur het artikel ook niet naar ons terug, tenzij we daarom vragen.  U krijgt van ons informatie over de verdere procedure. 

Als u zich aan bovenstaande instructies houdt, dan zullen we het beschadigde artikel vervangen. Als het artikel niet meer leverbaar is, dan betalen we het aankoopbedrag terug. 

Contact
Neem bij onduidelijkheden over deze regels, of voor nadere informatie contact met ons op. Bel tussen 10.30 uur en 19.00 uur naar 0316-249759 of e-mail naar [email protected]

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »
You are using a really old version of
Internet Explorer, click here to upgrade your browser.
x