test banner
Klantenservice
1 Vragen over Decovista
1.1 Bent u telefonisch bereikbaar?

Ja, wij zijn dagelijks tussen 10.00 en 18.30 telefonisch bereikbaar op tel. 0316-249759.  Mochten we de telefoon niet kunnen opnemen laat dan een bericht achter met een terugbelverzoek. We bellen dan dezelfde dag terug.

1.2 Wat is jullie e-mailadres

U kunt ons per e-mail bereiken op info@decovista.nl 

1.3 Neemt u ook telefonische bestellingen aan?

Ja dat is mogelijk; we vullen dan zelf voor u een bestelling in via het webshop-bestelformulier. Wij vragen u daarbij om een aantal gegevens ten behoeve van de toezending van de orderbevestiging, de factuur en relevante correspondentie. Houd bij de hand, uw :

  • voornaam (of initialen) en achternaam
  • straatnaam en huisnummer
  • postcode en woonplaats
  • aanhef (hr/mw) en bij voorkeur uw geboortedatum
  • Het afleveradres, tenzij u komt afhalen
  • een keuze uit de mogelijkheden om af te rekenen
  • uw e-mail-adres (indien beschikbaar
  • het telefoonnummer(s) waarop u het best te bereiken bent
  • voor bedrijfsbestellingen: het BTW-nummer

Betalen van uw bestelling : zelf via bankoverschrijving of via een betaal-link waarbij u zelf uw betaalmiddel kiest. één van de andere betaalmogelijheden, waarvoor we u een 'betaallink' toezenden. U kunt dus zelf kiezen hoe u wilt betalen.   

1.4 Hoe betaal ik een telefonische bestelling?

Er zijn diverse mogelijkheden, zoals opgesomd bij "Betaalmethoden" onderaan e webpagina of via deze link.

1.5 Hebt u een showroom?

Decovista heeft een eigen magazijn alsmede een showroom, waar een deel van het assortiment is uitgestald. Door in de webshop een artikel aan te klikken kunt u zien of een bepaald artikel in voorraad is of in "Backorder" staat (dit betekent NIET in voorraad). 

Als u iets specifieks wilt bezichtigen dan kunt u het beste even contact met ons opnemen om te checken of het in voorraad is en/of om het klaar te zetten. Als het artikel niet in voorraad is dan kunnen we in bepaalde gevallen eerst het te bezichtigen artikel bestellen zonder koopverplichting.  

1.6 Kan ik in de showroom iets kopen?

Als u in de showroom iets ziet dat u meteen wilt meenemen, dan zullen we samen met u een aankoopbon maken via het systeem van de webwinkel. Als u daarbij meteen afrekent dan kunt u inderdaad het artikel meteen meenemen (indien het in voorraad is).

1.7 Kan ik een bestelling afhalen?

Jazeker, afhalen van een bestelling is mogelijk zodra een artikel bij ons in voorraad is. Uitgezonderd hiervan zijn behang en stickers. Deze worden altijd rechtstreeks aan u toegezonden. Overleg met ons even of het gewenste afhaalmoment mogelijk is.



1.8 Hoe kan ik betalen ?

Op heel veel manieren is betalen mogelijk. Raadpleeg onze Betaalmethoden.

Voor grotere aankopen van producten die een langere levertijd hebben is het mogelijk om een aanbetaling af te spreken. We hanteren doorgaans een aanbetaling van ca. 30-40% van de aankoopprijs, met een minimum van € 150,-. Voorwaarde is wel dat u meerderjarig bent.

1.9 Waar kan ik beoordelingen over Decovista vinden ?
Veel klanten hebben ons beoordeeld op de onafhankelijke beoordelingssite Kiyoh.  Alle beoordelingen worden gepubliceerd. Wij maken geen selectie, noch kunnen we beoordelingen wijzigen.
1.10 Hebben jullie een Keurmerk?

Onze webshop heeft een Thuiswinkel Keurmerk. Als er een geschil zou ontstaan waar wij samen niet zouden uitkomen, dan kunt u op hen een beroep doen voor bemiddeling. Een beter houvast met betrekking tot de klanttevredenheid zijn wellicht de beoordelingen die door onze klanten zijn gegeven en die terug te vinden zijn bij het onafhankelijke beoordelingsplatform van KiyOh.nl

2 Vragen over Toms Drag collectie
2.1 Staan in uw webwinkel alle Toms producten?
Onze  webwinkel bevat zo goed als alle producten.  Als u iets specifieks zoekt wat niet in onze webwinkel staat, neem
dan even contact op zodat we het kunnen nakijken. 
U kunt ook altijd de catalogus vrijblijvend komen bekijken (op afspraak).
2.2 Hebt u een grote voorraad ?
Als grootste Toms Drags leverancier in Nederland hebben we inderdaad veel meer op voorraad dan andere dealers.
U kunt onder UIT VOORRAAD LEVERBAAR altijd zien wat op dat moment direct verstuurd kan worden.
Klik bij twijfel op een artikel om de actuele voorraadstatus te zien. Uiteraard is onze voorraad een momentopname.
2.3 Hoe liggen de levertijden als iets niet op voorraad is?
Artikelen die niet op voorraad zijn kunnen qua levertijd grofweg worden onderverdeeld in 3 typen:

Type 1:
Meubels, zoals kasten, stoelen, tafels, grote spiegels: circa 4 weken tot 2 maanden. We vragen de verwachte levertijd bij de leverancier voor u op, maar de genoemde levertermijn is wel een indicatie.

Type 2:
Nieuwe collecties: 5 weken tot 3 maanden;

Type 3:
Overige artikelen: 4 - 6 weken

In sommige gevallen komt het voor dat een product toch een langere levertijd heeft. Dit komt dan omdat Toms Company bijvoorbeeld productieproblemen heeft. Daarentegen komt het ook voor dat artikelen sneller worden geleverd.

2.4 Heb ik op alle bestelde artikelen een zichttermijn?
Nee. Hetgeen bij handwerkproducten gebruikelijk is, worden ze vervaardigd, handbeschilderd en/of handafgewerkt in aantallen die zijn afgestemd op de aanvragen / bestellingen vanuit de verkooppunten.
Een artikel dat speciaal voor u wordt besteld heeft daarom geen zichttermijn. Dit geldt met name voor meubels.

Voor de bij ons op voorraad zijnde artikelen is deze zichttermijn uiteraard wel van toepassing.
2.5 Waarvan zijn de Toms producten gemaakt?
Dit is afhankelijk van het product.
Er zijn artikelen van glas, porcelein, metaal, marmorin, glasfiber, hout of combinaties ervan.

Over het algemeen:
De kleinere beeldjes  marmorin, een composiet  van marmer en kunsthars. Dit  heeft de eigenschappen van keramiek.

Voor grotere beelden wordt als basis glasfiber gebruikt, afgewerkt met marmorin.
Meubels zoals kasten, tafels, bijzettafels en dienbladen worden gemaakt van mdf, glasfiber of deels van metaal.

Alle Toms Drag producten worden met de hand beschilderd en handmatig voorzien van bijzondere details, zoals oorbellen, wimpers, neusringen, etc. en vanzelfsprekend wordt het echtheidslogo aangebracht.

De serviescollectie is van hoogwaardig porcelein met een zeer hoog bladgoud gehalte. Het procedé waarmee het bladgoud wordt ingebrand zorgt voor een duurzame dekking.  Servies met metaal- of goudranden mogen echter nooit in de magnetron worden gezet omdat dan vonken en brandplekken kunnen ontstaan. Zet mooi servies liever ook niet in de vaatwasser want dit zal op de lange duur - net zoals bij mooie kristallen glazen - de glans aantasten.
2.6 Zijn Toms producten kwetsbaar ?
Beelden uit de Toms collecties zijn net zoals keramiek en aardewerk breekbaar wanneer ze vallen.

Met producten gemaakt van andere materialen, zoals de kasten en tafels van hout (mdf), dient de normale voorzichtigheid in acht te worden genomen. Water en vocht werken in op lak, evenals langdurig fel zonlicht. Dit is niet bijzonder, want dit geldt voor alle gelakte oppervlakken.  

Wanneer u met een stofzuiger hard tegen een gelakt meubelstuk stoot, dan is het mogelijk dat er een lakbeschadiging ontstaat. Als dit niet door uzelf bij te werken is, maak dan een foto van de beschadiging, vermeld om wat voor artikel het gaat (artikelnummer) en stuur ons deze informatie toe. Wij zullen dan kijken of dit oplosbaar is.

Tip: een glasplaatje op een tafeltje beschermt tegen krassen en druppels. U kunt zo'n glasplaatje eenvoudig bij b.v. bij een glas-, verf- of behangzaak op maat laten snijden (denk eraan de scherpe randen te landen afronden).
Lees ook de sectie Toms Drag op de website.
2.7 Is spoedlevering mogelijk ?
Ja soms kan dit, maar dan moet ook het door u gewenste artikel bij Toms Company op voorraad zijn. Er zijn aan een spoedzending van kleinere producten wel extra kosten verbonden (minimaal €25,-) omdat  apart transport vanuit Duitsland moet worden geregeld. De levertijd is dan ongeveer 6 werkdagen.
Bestelt u iets uit onze voorraad dan versturen wij het meestal binnen 24 uur.
2.8 Levert u sneller dan andere zaken?
Ja, heel vaak leveren we inderdaad sneller, omdat veel producten bij ons op voorraad staan.
2.9 Kan ik Toms producten afwijkend laten beschilderen?
Nee, dit is niet mogelijk.
2.10 Wat doe ik als ik een lakbeschadiging heb?
Wanneer er een stukje lak van een artikel af is en u wilt dit bijwerken, neemt u dan even contact met ons op en stuur een foto van de beschadiging.
3 Vragen over 3D posterbehang
3.1 Heeft u nog meer niet afgebeelde designs?
Walltastic heeft het plan om haar assortiment flink uit te breiden en we verwachten in het laatste kwartaal nieuwe designs te kunnen tonen. Zodra deze beschikbaar zijn zullen we ze opnemen in ons assortiment op de website. U kunt ons ook een berichtje sturen dat u geinteresseerd bent, dan lichten wij u zodra we meer weten in.
3.2 Hoeveel behangstukken heeft Walltastic?

Walltastic wordt geleverd in 12 stukken, goed vooreen muuroppervlakte van 243,8mm  x  304,8mm. Elk stuk behang is 50,8mm  x 121,9mm



3.3 Heb ik speciaal behangplaksel nodig?
U kunt gewoon gebruik maken van normale behanglijm zoals Perfax, mits er ook een normale (eerder behangen) ondergrond onder zit.  Kijk altijd op de doos van het behangplaksel of het voor uw ondergrond geschikt is. Sterk zuigende ondergronden of geheel niet zuigende ondergronden vragen om een aanegepaste voorbehandeling. Informatie hierover kunt u navragen bij een behangspeciaalzaak of bij Perfax:  http://www.perfax.nl/new/index.php

Het mooiste wordt uw wand  natuurlijk op een egale vlakke wand zonder bobbeltjes van oud behang. 
3.4 Is Walltastic makkelijk schoon te maken?
Het behang van Walltastic is niet voorzien van een afwasbare laag. Wees dus altijd voorzichtig. Maak eventueel gebruik van een vochtige doek om het behang schoon te maken. Niet te hard vegen! Als er op het behang met pen of stift getekend is,  dan is vegen geen optie. In zo'n geval kan een sticker of wat muurverf op de betreffende plaats wellicht uitkomst bieden. Omdat het meeste behang kleurig is, hoeft dit niet op te vallen als met beleid de kwast wordt gehanteerd.
3.5 Moet ik de muur voorbereiden, voordat ik Walltastic er op plak?
Nee, dat hoeft in principe niet, u kunt het geheel plaatsen over een bestaand behang, maar zorg wel dat er geen hobbels o.i.d. op de muur aanwezig zijn. Anders kunt u het beste uw wand eerst behangen met een glas vliesbehang. Een schone muur geeft het mooiste resultaat.
Let op met geverfde wanden: mogelijk dient deze eerst geschuurd te worden.
Hebt u echter een sterk zuigende ondergrond dan zult u moeten voorstrijken,
Voor meer informatie verwijzen wij u naar Perfax. Zij leveren allerlei soorten plakmiddelen.
http://www.perfax.nl/new/index.php
3.6 Kan het behang op elke ondergrond?
Net als met al het andere behang is de ondergrond belangrijk voor het goed plakken van het behang. Een sterk zuigende ondergrond (bijvoorbeeld bij recent gestucte muren) vraagt om een voorbehandeling.
Vaak wordt geadviseerd om voor te strijken.

Als een wand geverfd is, dan dient de muur geschuurd te worden.
Als een wand is voorzien van latex dan kan er normaal overheen behangen worden, behalve als er een sterk afwasbare laag op zit.

In principe kunt u voor een specifieke vraag het beste contact opnemen over de mogelijkheden met de klantenservice van Perfax; zij hebben voor allerlei soorten ondergronden en behangsoorten een specifiek plak-product.
Kijk op http://www.perfax.nl/new/index.php.
4 Nieuwsbrief aan- en afmelden
4.1 Hoe meld ik mij af
Wij versturen op onregelmatige tijden een nieuwsbrief en zullen u zeker niet elke week benaderen. Mocht u desondanks geen nieuwsbrieven meer willen ontvangen, dan kunt u zich eenvoudig afmelden. Gebruik hiervoor uw emailadres waarmee u zich bij ons heeft aangemeld en stuur een bericht naar info@decovista.nl met in het onderwerp "afmelden nieuwsbrief".
5 Vragen over verzenden pakketten
5.1 Wat verstaat u onder de verzendoptie Normaal pakket ?
De doos waarmee we  een artikel verpakken is altijd  groter dan de standaarddoos van het artikel zelf.  Het moet immers goed beschermd kunnen worden tegen stoten/vallen.

Globaal kunt u het volgende aanhouden: 
Artikelen die binnen de maten vallen van 60 x 25 x 25 cm en onder de 10 kilo zijn, kunnen v.w.b. Nederland als Normaal pakket  worden beschouwd.
Spiegels, die kleiner zijn dan 60 cm hoog vallen onder een Groot / Spiegel pakket.
6 Vragen over gebruikte materialen
6.1 Wat voor een materiaal is resin?
Polyresin (afgekort tot resin) is een hars verbinding die over het algemeen gebruikt voor het maken van beelden, beeldjes, en decoratieve meubels. Het is een stevig materiaal dat nauw kan worden gegoten, waardoor een grote mate van detail met een consistente textuur overblijft.
Additieven kunnen worden opgenomen in de verbinding om de stevigheid te verbeteren, en het gewicht te verminderen.
Polyresin is ook compatibel met een groot aantal verschillende afwerkingen, met inbegrip van verf en metalen afwerkingen, dat is waarom veel decoratieve stukken zijn gemaakt van dit materiaal.
Een vaak gebruikte vorm van polyresin is Alabastrite. Het is een steen-gebaseerd materiaal, gemakkelijk te beeldhouwen, neemt verf goed op en heeft een gelijksoortige verschijning als porselein en aardewerk.
6.2 Sommige beelden zijn van Polystone. Wat is dat voor een materiaal?
Polystone bestaat uit gemalen steen (o.a. graniet, marmer, soapstone etc.) wat wordt vermengd met een vloeibare hars. Hierdoor ontstaat een gietbaar mengsel. Dit mengsel wordt gegoten in een rubberen mal van een beeld. Na uitharding wordt het beeld uit de mal verwijderd. De scherpe uitsteeksels en randen van het beeld worden verwijderd. Het wordt in meerdere stappen geschuurd en vervolgens gepolijst. Hierna wordt het beeld met de hand geverfd. Dan wordt het gedroogd en opnieuw gepolijst. Het resultaat is een beeld dat zo hard en sterk is als steen en ook zo aanvoelt.
6.3 Wat is marmorin, veel gebruikt bij Toms Drags?
Marmorin wordt gemaakt van gemalen marmer en kunsthars. De mix van deze twee substanties resulteert in een puur ivoorkleurig product dat overeenkomt met een hoge kwaliteit keramiek.
6.4 Wat is patina?
De natuurlijke kleur van brons (een legering van koper en tin)  is goudgeel.
Na vele jaren ontstaat er een oxidatielaag waardoor deze natuurlijke kleur van brons overgaat naar bruin/groen, afhankelijk van de omstandigheden.
Vrijwel alle echte bronzen beelden, maar ook de resin beelden van de Body Talk collectie, worden na het gieten voorzien van een kunstmatig aangebrachte patina, ofwel kleur. Dit proces wordt patineren genoemd en heeft als doel om het beeld een doorleefd uiterlijk mee te geven of om bepaalde effecten te bereiken die bij nieuwe bronzen beelden normaal gesproken pas na jaren door blootstelling aan atmosferische omstandigheden ontstaan.
Een beeld dat in weer-en-wind staat zal door inwerking van zuren (te vinden in luchtvervuiling) op den duur  groen uitslaan.
6.5 Wat is polyresin?

Polyresin is een harsverbinding die over het algemeen gebruikt voor het maken van beelden, beeldjes, en decoratieve meubels. 

Het is een stevig materiaal dat nauw kan worden gegoten, waardoor een grote mate van detail met een consistente textuur overblijft. Er kunnen additieven worden toegevoegd aan de verbinding om de sterkte van het materiaal te verbeteren, het gewicht te verminderen, en om warmtestabiliteit en decoratieve effecten te verkrijgen.

Een vorm van polyresin dat vaak gebruikt wordt is Alabastrite. Het is een steen-gebaseerd materiaal, gemakkelijk te beeldhouwen, neemt verf goed op en heeft een gelijkaardige verschijning aan porselein en aardewerk en heeft veel weg van wat Toms Company 'marmorin' noemt. Hier is de toegevoegde steensoort vermalen marmer.

 

 

6.6 Wat is eigenlijk nikkel?
Nikkel is een veel gebruikt metaal. Hoewel weinig mensen het metaal als zodanig kennen, is het niet meer weg te denken uit onze moderne maatschappij. Zo bestaat roestvrij staal voor een deel uit nikkel. Maar ook muntgeld bevat nikkel. En zo zijn er nog vele meer toepassingen van nikkel.
 
7 Wandsculpturen
7.1 Mag ik de wandsculpturen schoonmaken en waarmee?
  • Over het algemeen kan men het beste manier de sculpturen schoon maken met een zachte vochtige doek. Reiniging met oplosmiddelen moet vermeden worden omdat deze misschien de finish kunnen aantasten.
  • Koppige vingerafdrukken kunnen worden verwijderd door op het probleemgebied een milde ontvetter te gebruiken.
  • Voor het reinigen van geborsteld RVS kunt u een spuitbus Roestvrijstaal Reiniger van 3M kopen. Spray de vloeistof op een zacht doekje en niet op het sculptuur. Daarna met een zachte doek goed uitpoetsen in de richting van de brush-tekening mee.  Gebruik geen rvs-reinigers die de bovenlaag (finish) verwijderen (herkenbaar als de doek zwart wordt).
  • Periodiek afstoffen wordt aanbevolen.

 

7.2 Zijn alle wandsculpturen geschikt voor buiten?

Nee, alleen als dit staat aangegeven bij het object. 

We weten dat er primers in de handel  zijn om metalen te beschermen tegen weersinvloeden. Als u deze primers gebruikt op niet voor buiten bestemde sculpturen dan is dit voor uw eigen rekening en risico. 

Daarnaast dienen producten die geschikt zijn voor buiten (beelden/tafels/sculpturen) worden opgehangen in een overdekte ruimte om zware regenval / hagel en blootstelling aan sterk zonlicht te voorkomen. 

De vrijstaande beelden moeten binnen worden gebracht tijdens noodweer met zware winden. De sokkel kan blijven staan mits deze is verankerd.

8 Bezichtiging objecten
8.1 Kan ik artikelen eerst komen bekijken?

Er is een showroom waar een representatief deel van onze artikelen te zien is. Het is echter onmogelijk om alles in de showroom te plaatsen. We kunnen wél als we vooraf weten wat je wilt zien, zorgen dat het artikel in de showroom aanwezig is.

De showroom is medio november 2017 op vaste momenten geopend. Tot die tijd kun je altijd een bezoekafspraak maken. 

9 Vragen over Creditcard betalingen
9.1 Wat is 3D secure?

Wat is 3D Secure?

3D Secure is een overkoepelende term voor een beveiligingstechnology die is ontwikkeld door VISA in samenwerking met MasterCard.
De kaarthouder moet zich bij online-aankopen  extra  identificeren bij de uitgever van de kaart, door middel van een soort pincode. De klant maakt deze pincode doorgaans zelf aan.
Dit is dus iets anders dan de pincode die je van de bank krijgt of de op de achterkant van een Mastercard staat (de CVC code). Het is een extra beveiliging waarmee wordt gecontroleerd of de betaling wordt uitgevoerd door de rechtmatige rekeninghouder die verbonden is aan de creditcard. 
Bij gebruikmaking van deze technologie is de bank die de kaart heeft verstrekt aansprakelijk voor het financiële risico dat verbonden is aan eventueel bedrog. Deze technology die werd ontwikkeld om de klant te beschermen, wordt op websites vaak aangeduid met "Verified by VISA" en "MasterCard SecureCode". DecoVista maakt gebruik van deze technologie als een betaling  wordt gedaan met een kaart waarvoor deze technologie is geactiveerd.

10 Retournerings vragen
10.1 Is er een zichttermijn of bedenktermijn?
Ja, het is wettelijk geregeld dat u een artikel 14 dagen op zicht heeft, de zogenaamde afkoelingstermijn. Hierop zijn wel uitzonderingen die u kunt lezen bij Levertijd, Verzenden en Retourneren. Volg altijd de instructies die wij daar geven.
10.2 Waar is het retourformulier?
Het retourformulier doen wij niet in uw pakket. U kunt deze HIER downloaden, uitprinten. Stop het ingevulde retourformulier bij het pakketje zodat we het retour snel kunnen afhandelen.
10.3 Krijg ik mijn verzendkosten terug?
Ja, indien u een hele zending retourneert. Retourneert u een deel, dan krijgt u alleen de aankoopprijs van het artikel terug. Extra kosten die bovenop de standaard verzendkosten vallen, zoals bij een spoedlevering of een tijdlevering, evenals kosten voor een palletzending worden niet vergoed.
10.4 Holelang moeti k op mijn geld wachten?
Als het geretourneerde artikel in orde is en valt binnen het teruggaverecht (zie de regels voor Levertijd, Verzenden en Retourneren,) dan betalen we u meestal binnen enkele dagen terug. Wettelijk mogen we hier 14 dagen over doen.
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »