Verzenden, levertijd en retourneren

Verzenden, levertijd en retourneren

Algemeen:

We verzenden wereldwijd. Door de grote artikelvariatie bieden we meerdere levermethoden aan. Leidend bij de transportkeuze is de artikelgrootte, het gewicht en kwetsbaarheid. Dit kan het kiezen van de juiste verzendwijze soms lastig maken. Kies het meest logische en twijfel je, bel dan even of e-mail.

Bij de uitgebreide artikelinformatie staan soms de gewenste informatie als er meerdere keuzemogelijkheden zijn. Kleinere artikelen kunnen doorgaans als standaard pakket verstuurd worden en meubels gaan altijd op een pallet.  Bel ons bij twijfel. 

Op basis van onze ervaring bepalen we de meest geschikte wijze van transport.
Als de klant een onjuiste verzendkeuze maakt, dan nemen we met contact op voor een aanspassing. Daarbij is het mogelijk de bestelling te annuleren of om hem te komen afhalen.

Aandachtspunt:
Controleer altijd of de adresgegevens van de bestemming op de factuur correct en volledig staan vermeld. Indien blijkt dat een wijziging moet worden aangebracht, neem dan direct (binnen een half uur) telefonisch contact met ons op. Wijzigingen die per e-mail worden aangevraagd kunnen niet tijdig worden behandeld. 

Richtlijnen keuze verzendmogelijkheden

  • Standaard verzending: dozen met kleinere inhoud. Maximale doosmaat ca. 70 x 40 x 40 cm. 
  • Pallets: bedoeld voor meubelen en rechthoekige spiegels: 
    • Mini-pallet  heeft een bodem van 80 x 60 cm (max. 150 cm hoog)
    • Euro-pallet  heeft een bodem van 120 x 80 cm (max. 180 cm hoog)
(Pallets worden altijd door de transporteur aan de straatzijde afgeladen, waar mogelijk zo dicht mogelijk bij de eerste toegangsdeur van het pand. ) 
  • Eigen bezorgdienst (enkele reisafstand max. 200 km in NL/DE/BE): tijdlevering van grote artikelen, zoals meubelen, grote spiegels. We komen persoonlijk je aankoop bezorgen tot over de eerste drempel van de woning en helpen met uitpakken. Voorwaarde is dat er bij een bovenwoning/flat/etage  een bruikbare lift aanwezig is.  Bovendien maken we een tijdafspraak, zodat je niet de hele dag hoeft te wachten.
  • Special Care M: voor wat grotere artikelen die kwetsbaar zijn (max 45 x 60 lang)
  • Special Care XL:  voor kleine spiegels (max. 45 cm breed en 90 cm lang) 
  • Special Care XXL: voor grotere artikelen tot 120 cm lang (maar geen spiegels of meubels)
  • Wandsculpturen: grote dozen die niet met de normale pakketdienst mee kunnen worden gegeven. Volg de informatie bij het artikel. Bij twijfel: bel of stuur een berichtje. 
Verzendkosten standaardpakketten
Een standaard pakket wordt doorgaans via PostNL verzonden. Let op: spiegels en meubels kunnen niet als 'standaard pakket' worden verzonden. 

Algemeen:

  • Als alle artikelen van je bestelling in voorraad zijn, dan verzenden we je pakket op werkdagen waar mogelijk dezelfde dag, of anders de volgende werkdag.
  • Leveringen op pallets en wandsculpturen moeten voor transport worden voorbereid en duren een aantal dagen langer. We overleggen met je wanneer je de levering kunt ontvangen, zodat je je daarop kunt instellen.
  • Als (een van) de bestelde artikelen niet in voorraad is, dan geldt er een nalevertermijn,  zoals verderop vermeld. In dat geval wachten we met de toezending totdat je gehele bestelling verzendklaar is. Wil je toch alvast een deel geleverd hebben, dan kan dat na het voldoen van de bijkomende verzendkosten.

Cadeau-service:
Desgewenst verpakken we een daarvoor geschikt artikel in cadeaupapier. Je wens daartoe kun je bij het artikel selecteren, of bij de check-out. Wil je het naar iemand anders laten versturen binnen Europa, dan wordt alleen de Pakbon toegevoegd en geen factuur; deze ontvang je altijd per e-mail.  Buiten de EEU-zone wordt wèl een factuur toegevoegd, omdat dit door de douane geëist wordt.

Traceren pakketten:
Als je van ons een track-trace code ontvangt, dan wordt meestal pas 's avonds (op werkdagen) de informatie over het pakket bijgewerkt. PostNL stuurt meestal als extra service 's op de dag van levering een kennisgeving naar je e-mailadres omtrent het vermoedelijke tijdstip van bezorging. Bij grote drukte kan het zijn dat er bij de bezorging vertragingen zijn. Als je pakket over een landsgrens gaat, zal de track-trace informatie minder actueel zijn omdat de communicatie tussen verzendpartners soms vertraagd is. Wij kunnen de levering niet bespoedigen. 

Pakketje afhalen bij een PostNL lokatie  (alléén mogelijk in Nederland)
Standaard pakketten kunnen soms ook worden afgehaald bij een postNL-lokatie in de buurt. Deze optie is te selecteren na het invullen van de volledige klantgegevens (vul dus eerst je eigen adres in en kies daarna voor de verzendwijze "afhalen bij een postNL-lokatie".  Grote stukken zoals spiegels, wandsculpturen, meubels etc. zijn géén "standaard pakketten" evenmin als Special Care services; deze kunnen daarom niet elders worden afgehaald.
Aandachtspunt: bij een eventuele "Lock Downs" of stakingen kunnen bepaalde afhaalpunten gesloten zijn. 
 
Niet thuis: Post NL standaard pakketten 
Pakketten worden nog maar één keer aan de deur aangeboden. Als het niet bij buren kon worden achtergelaten, dan wordt het pakket bij een PostNL afhaalpunt in de buurt gebracht en krijg je hiervan per e-mail een bericht. Vul daarom altijd het juiste e-mailadres in en houd je e-mail in de gaten (en je eventuele Spam-box). Het gewone briefje in de brievenbus, is per 1 juli 2022 afgeschaft. Zorg ervoor dat je het pakket binnen een paar dagen afhaalt, omdat de bewaarduur terplaatse beperkt is. Ben je te laat dan gaat het pakket retour. Hiernieuwde toezending is niet gratis; deze vindt plaats tegen het normale tarief.  
 
Niet thuis: Special Care XL en XXL-pakketten, wandsculpturen, pallets 
De levering vindt plaats via afwijkende koeriersdiensten en expediteurs. Wij en zij zullen zo goed mogelijk de beoogde leverdatum met je afstemmen, maar omdat het geen 'tijdzendingen' zijn, is de afleverdatum niet 100% gegarandeerd is. Als er grote drukte heerst dan kan je pakket of pallet ook een dag later komen. Het verzendtarief voor pallets is gebaseerd op één afleverpoging. Als je de bezorger misloopt, dan kunnen er extra kosten worden berekend voor een tweede ronde.
 
Tijdzending
Wil je liever een gegarandeerde 'tijdzending' met de keuze voor een dagdeel, vraag ons dan vooraf naar het transporttarief. Vanwege de hoge meerkosten bieden we dit niet standaard aan.
Ook hier geldt één afleverpoging. Bij geen gehoor kan de bezorger na betaling van een toeslag opnieuw langs worden gestuurd.  

Nalevertermijn artikelen:
Voor niet in voorraad zijnde artikelen (in de webshop herkenbaar aan "te bestellen" ) is een wat langere levertijd van toepassing. Onderstaande termijnen zijn een richtlijn, want rondom feestdagen, bij extreme weersomstandigheden, stakingen, uitbraken van ziekten, of andere bijzondere situaties kan het langer duren. We houden je daarvan altijd zoveel mogelijk op de hoogte.

  • Wandsculpturen: ca. 2 weken, mits bij producent in voorraad
  • Toms Drag kleinere artikelen: ca. 14 dagen, mits bij producent in voorraad
  • Toms Drag grote (pallet) artikelen: 3 weken, mits bij producent in voorraad
  • Overige beelden ca. 1 á 2 weken
  • Brons: op aanvraag
  • Tuindieren van polyester: op aanvraag
  • Borowski glaskunst: 2 weken, mits bij producent in voorraad
Verzendkosten berekenen  
Deze zijn vooraf bij de winkelwagen (check-Out/Kassa) via de calculator te bekijken
Bij het bestelproces zelf, waar je je personoonsgegevens invult, kun je een keuze maken.
Kies een verzendwijze die aansluit op het te leveren artikel.
Twijfel je tussen de diverse opties bel dan of stuur een e-mail, zodat we je kunnen adviseren.
Als je een onjuiste keuze maakte en je te weinig betaalde, dan nemen we contact met je op voor bijbetaling.
Ingeval er helemaal geen verzendmethode wordt getoond, vraag dan een tarief op maat. 
We verzenden niet onder rembours. Afhalen kan altijd kosteloos, evenals toezending van cadeaubonnen (deze gaan per e-mail).

Verzendmethoden:

  • Standaard pakket: dit betreft een verzenddoos inclusief beschermend verpakkingsmateriaal van maximaal 80 x 50 x 50 cm. Meubelen, wandsculpturen of spiegels worden nooit als standaard pakket verstuurd.
  • NL - Special Care Middelgroot: Handmatige verwerking van kwetsbare producten in een doos van max. 80 x 50 x 50 en max. 10 kilo. Niet bedoeld voor meubelen, wandsculpturen of spiegels, tenzij dit nadrukkelijk bij de artikelbeschrijving als verzendmethode vermeld staat.
  • NL - Special Care XL: Voor wat grotere en/of langere pakketten, ook voor kleine wandobjecten mits dit  bij de artikelbeschrijving vermeld staat. Kies dit nooit voor meubels, spiegels of lange beelden van 100 cm of meer.
  • NL - Special Care XXL: voor  sommige kleine bijzettafeltjes en enkele kleinere, rechthoekige spiegels. Nooit voor de grotere ronde spiegels;
  • Wandsculpturen: deze keuze is geschikt voor de meeste wandsculpturen.  
  • NL - mini pallet: Afmetingen vloeroppervlak van  60 x 80 cm: max. hoogte 140 cm
  • NL - europallet: Afmetingen vloeroppervlak van 120 x 80 cm: max. hoogte 170 cm
  • SPIEGELS: Grote en ronde spiegels worden door ons eigen team bezorgd (evt. extra kosten), kies daarvoor de eigen bezorgdienst.
  • Eigen bezorgdienst: voor alles waarover u zekerheid wilt en voor spiegels. 

Aflevering: 
Bij aangetekende en/of verzekerde pakketten is in principe een handtekening voor ontvangst vereist waardoor de pakketbezorger bij afwezigheid niet bij de buren hoeft af te leveren. Pallets worden altijd aan de straat (op de stoep) afgeladen, zo dicht mogelijk bij het afleveradres, waarna men zelf de dozen van de pallet dient te halen. De pallet zelf hoeft niet retour. 

Pakketafmetingen buiten Nederland: 
Een normaal pakket weegt maximaal 10 kilo, heeft een maximale pakketlengte van 100 cm, de andere zijden mogen niet meer zijn dan 50 x 50 cm en heeft  een maximale  gordelomvang van 300 cm (= 1x langste zijde + 2x breedte + 2x diepte). 

Leveringen buiten de EEU / douane-zaken:
Als een afleveradres zich buiten de EEU-zone bevindt (Europese Economisch Eenheid (Zwitserland is geen lid van de EEU), dan kan er sprake zijn van importheffingen (invoerrechten, douanekosten, BTW-heffing). Importheffingen (invoerrechten) zijn nooit inbegrepen bij de verkoopprijs. Claims m.b.t. (financiële) schade als gevolg van politie/douane-inspecties, inbeslagname, vertragingen, stakingen, onlusten, natuurrampen, oorlog, afhandelingsproblemen bij landsgrenzen en overdrachtsprocedures bij bijvoorbeeld transportbedrijven of koeriers, worden nadrukkelijk afgewezen en zijn voor rekening en risico van de koper en/of geadresseerde.

Retourneringsvoorwaarden - tevredenheidsgarantie
Wanneer je niet tevreden bent met een via de webshop bestelde aankoop, dan heb je het wettelijk recht om de koopovereenkomst tot 14 dagen na ontvangst te ontbinden/te annuleren, zonder opgave van redenen. Om gebruik te maken van je recht op ontbinding van de koop, vragen we je ons hierover te informeren via [email protected]  Voor een snellere afhandeling adviseren we je het RETOUR FORMULIER te downloaden en ingevuld bij het pakket te voegen.  Het retouradres staat vermeld op het formulier en kun je uitknippen en op de doos plakken. We vragen je de voorgenomen retourzending bij ons te melden, zodat we rekening kunnen houden met een retour komend pakket en om ons in de gelegenheid te stellen aanwijzingen te geven. De kosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening.
Je aankopen dienen in goede staat, in de zoveel mogelijk ongeschonden originele artikelverpakking, inclusief labels, brochures, certificaten, handleidingen e.d. retour te worden gestuurd. Als de verpakking beschadigd, of niet meer compleet is, dan hebben we het recht hiervoor kosten te berekenen.
Bewaar het verzendbewijs, totdat we de ontvangst van je retour hebben bevestigd. Tot dat moment ben je er geheel verantwoordelijk voor.  

Als het artikel in goede staat retour is betalen we je zo snel mogelijk terug, doorgaans binnen 7 dagen maar uiterlijk binnen de wettelijke termijn van 14 dagen. Stuur je de gehele bestelling terug dan betalen we ook de verzendkosten terug die je aan ons betaalde, gelimiteerd tot die van een standaard pakket zonder extra services, zoals bij tijdzendingen. Andere transportkosten (koeriers- of expeditiebedrijven) behoren daar niet toe. Heb je bij de betaling een kortingscode gebruikt dan aktiveren we deze weer voor hergebruik.

Uitsluitingen voor retourneren
Maatwerk evenals aan bederf of verval onderhevige artikelen is uitgesloten van de zichttermijn. Onterecht geretourneerde artikelen, waaronder beschadigde, incomplete of gebruikte artikelen, worden niet vergoed en evenmin kosteloos aan je teruggestuurd. In de showroom aangekochte artikelen vallen niet onder het ontbindingsrecht zoals dat geldt voor "kopen op afstand". We zullen echter altijd proberen om een voor beide partijen bevredigende oplossing te vinden. 

Terugbetaling aankoopbedrag 
Decovista zal na ontvangst van het geretourneerde artikel en met inachtneming van de retourneringsvoorwaarden het toekomende bedrag waar mogelijk binnen een week terugstorten. Terugbetaling beperkt zich - als het artikel en verpakking compleet zijn, tot het aankoopbedrag vermeerderd met de verzendkosten die van toepassing zijn op een standaard pakketzending, voorzover de gehele bestelling wordt geretourneerd. Pallet- of XL- / XXL toeslagen komen niet voor terugbetaling in aanmerking. Als er is betaald met gebruikmaking van kortingsbonnen, dan krijg je de kortingscode weer terug. We retourneren je betaling waar mogelijk op dezelfde wijze als waarop wij deze ontvingen.  

Beschadigd ontvangen verpakking en/of artikelen
Neem een zichtbaar (ernstig) beschadigd pakket of een geopende doos niet aan. In een enkel geval kan naar eigen inschatting van de mogelijke schadeomvang het pakket toch worden aangenomen, mits door de bezorger een aantekening van de schade is gemaakt en aan u in afschrift is vertrekt. Maak dan ook een foto van de schade aan de doos en bewaar de gegevens mocht inderdaad blijken het artikel schade heeft opgelopen. Inspecteer bij levering altijd meteen de inhoud van het pakket.

Schade melden:

  1. Maak scherpe foto's aan meerdere zijden van het beschadigde artikel en stuur deze met een beschrijving van de schade(gebeurtenis) en eventueel relevante aanvullende informatie binnen 48 uur aan ons toe. We hebben daarnaast foto's nodig van de bruine verzenddoos, een foto van het verzendlabel op de doos en het verpakkingsmateriaal dat in beide dozen zat. Probeer in beeld te brengen dat voldoende verpakkingsmateriaal als bescherming in de doos zat.
  2. Voeg aan de gevraagde informatie de fotobijlagen toe in voldoende scherpte; zet de foto's dus niet in het tekstbericht zelf en stuur deze toe aan [email protected]
  3. Bewaar het artikel, de doos èn het verpakkingsmateriaal zorgvuldig (voor eventuele inspectie). Eigen reparatiepogingen die mislukken doen het recht op schadevergoeding vervallen. Stuur het artikel niet naar ons terug, tenzij we daarom vragen in welk geval de retourkosten worden vergoed.  

Als je bovenstaande instructies opvolgt, dan zullen we het beschadigde artikel vervangen of laten repareren. Is dit niet mogelijk dan betalen we het aankoopbedrag terug. Je krijgt van ons informatie over de verdere verloop.

Contact
Neem bij onduidelijkheden over deze regels, of voor nadere informatie, contact met ons op. We zijn telefonisch bereikbaar tussen 10.30 uur en 19.00 uur via 0316-249759 of e-mail ons : [email protected]

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »
You are using a really old version of
Internet Explorer, click here to upgrade your browser.
x